سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

مسعود ردایی:

برای ترویج اهداف معنوی به از خودگذشتگی در حوزه مادی نیاز است

مسعود ردایی

سینماپرس: تهیه کننده سینما به تحلیل و بررسی ژانرها و موضوعات سینمایی به خصوص در دوره کنونی و اهمیت آن پرداخت.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره نیاز بیش از پیش سینما برای پرداختن به ژانرها و موضوعات مختلف و اهمیت آن و البته ریسکی که برای بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه مخاطبان ما دیدگاهها و سلایق مختلف دارند قاعدتا بر این اساس به فیلم‌هایی با موضوعات و ژانرهای گوناگون علاقه مند می‌شوند و البته در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که مشهود است.

او افزود:این علاقه مندی‌ها همیشه وجود دارد، اما سوال پیش می‌آید آیا پرداختن به همه ژانرها باعث می‌شود نیازهای مخاطبان برطرف شود؟ بنابراین با دو مقوله علاقه مندی و رفع نیاز که قابل بحث است، روبرو هستیم، چون پیش آمده فیلم‌هایی به جز کمدی و به اصطلاح اجتماعی ساخته شده، اما با اقبال روبرو نشده و این موضوع ریسک پذیری را در شرایط اقتصادی کنونی به خصوص برای بخش خصوصی پائین آورده است.

این تهیه کننده ادامه داد:عدم بازگشت سرمایه یکی از مهمترین و مشخص‌ترین اتفاقاتی است که از رغبت فیلمساز برای رفتن به سمت تولید فیلم‌هایی با ژانرهای متنوع می‌کاهد، شاید سازمان‌ها و ارگان‌هایی که ترویج دهنده محورها و سیاست‌های کلی هستند می‌توانند روی این زمینه سرمایه گذاری و کار کنند.

ردایی اضافه کرد:به عنوان نمونه حوزه دفاع مقدس نقش مهمی در زندگی و مملکت ما داشته و دارد، اما الان اگر فیلمی با چنین موضوعی بخواهد تولید شود بخش خصوصی به دلیل هزینه ها نمی تواند در این زمینه ورود کند، چون بیشتر به موسسات تحت نظر سازمان‌های دفاعی یا ارتش و سپاه و بسیج مربوط می‌شود حالا اینکه مخاطب داشته باشد یا نه به کیفیت و ذائقه مخاطبان و برنامه ریزی‌های مدون ربط دارد.

این تهیه کننده عنوان کرد:یکی دیگر از نمونه‌هایی که بیشتر می‌توان به آن توجه کرد حوزه کودک و نوجوان است، چون می‌تواند به شدت در جامعه و نسل پایه ما اثرگذار باشد و خط مشی‌های درستی ارائه دهد که در این زمینه نیز موسسات مربوط باید ورود کنند.

تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» گفت:اگر سدی برای نپرداختن به ژانرهای مختلف وجود دارد باید از سوی بخش‌های غیرخصوصی شکسته شود تا بتواند در بلند مدت جوابگو باشد و باعث شود ذائقه مخاطب برای دیدن فیلم‌های متنوع پرورش یابد.

او افزود: قطعا برای ترویج اهداف معنوی به از خودگذشتگی در حوزه مادی نیاز است از سویی شکستن سد، ریزش آب هم دارد و بخش خصوصی ما در مقابل ریزش آب‌ها آنچنان مقاوم نیست.

تهیه کننده «مالاریا» گفت: در سینمای کنونی بیشتر به فیلم‌های به اصطلاح اجتماعی و کمدی توجه می‌شود که حتما باید گسترش یابد و در تولید آثار به دیگر موضوعات نیز توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.