چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

عبدالحمید قدیریان:

در هنر از ماوراالطبیعه غافل مانده‌ایم

عبدالحمید قدیریان

سینماپرس: عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش با مرور تجربه اخیر خود در خلق تابلوی نقاشی در حرم مطهر امام رضا (ع) بر لزوم شناخت و پرداخت بیشتر هنرمندان به موضوعات ماوراالطبیعه در آثار هنری خود تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، «بر آستان قدس» عنوان آیین ویژه‌ای بود که با همراهی تعدادی از هنرمندان تجسمی روز جمعه دوم خردادماه همزمان با روز جهانی قدس به همت حوزه هنری و همکاری آستان قدس رضوی و نهضت تبلیغات اسلامی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد و در قالب آن این هنرمندان دست به خلق تازه‌ترین آثار هنری خود زدند.

عبدالحمید قدیریان از نقاشان بنام، طراح صحنه فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی و مدیر هنری فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی است. سال‌ها تحقیق و پژوهش میدانی و کتابخانه‌ای برای این فیلم، باعث شده است او دیدگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به موضوع بیت‌المقدس و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی داشته باشد.

عبدالحمید قدیریان در گفتگو با مهر درباره ایده اولیه این طرح که بیت‌المقدس را در محاصره هاله‌ای از نیروهای شیطانی به تصویر کشیده است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز این اواخر اشاره کرده‌اند، ما صرفاً با شیاطینِ اِنس نمی‌جنگیم بلکه با شیاطینِ جن هم سروکار داریم، به ویژه یهود که قرن‌هاست روی این موضوع کار کرده است؛ هم اسرائیل و هم امریکا از نیروهای غیرمادی برای سلطه‌هایشان بهره می‌برند. در سازمان سیا تحقیقات زیادی درباره استفاده کردن از نیروهای ماوراالطبیعه به عنوان یک سلاح انجام شده است، اما به دلیل نقایصی که در آموزشِ مسائل دینی ما وجود دارد، ما به آن نپرداخته و از آن غافل بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: حالا با تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب احساس کردم که باید وارد این فضا شویم و بدانیم ما غیر از انسان‌ها با اجنه هم درگیریم و اجنه نیروهایی هستند که به قول قرآن در آخرالزمان خواهند آمد و ابتلائاتی برای بشر خواهند داشت.

این هنرمندان نقاش افزود: لازم است به میدان بیاییم و به قول سوره صف، باید انصارالله شویم. در واقع ما باید همان رفتاری را داشته باشیم که حضرت سلیمان داشت و «ملک سلیمان» به نوعی ماکتی از «ملک ظهور» است. وقتی به سمت ظهور می‌رویم، باید از مرحله فتنه اجنه و شیاطین عبور کنیم و این اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: فکر می‌کنید چه کسی می‌تواند با این نیروها مقابله کند؟ با موشک و کلاشنیکف که نمی‌توان با آن‌ها جنگید. باید دید چه اسلحه‌ای برای مقابله لازم است؟ و آنجاست که به قول قرآن، مردان خدا می‌آیند. این‌ها کسانی هستند که بر این نوع نیرو مسلط هستند و می‌توانند با این موجودات دست و پنجه نرم کنند و همان‌ها هستند که می‌توانند اسرائیل را نابود کنند. پس ما باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانند با فتنه‌ای که به زودی همگی با آن درگیر خواهیم شد، مقابله کنند.

وی در مورد تجربه حضور در صحن رضوی و نقش زدن در محضر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) بیان کرد: بخشی از حسی که داشتم به همان حسی که همه ما نسبت به اهل‌بیت (ع) داریم، برمی‌گشت، اما بخشی دیگر، حداقل برای من، از آن حس، فراتر رفت. چون امام رضا (ع) به این علت در ایران ساکن شدند که قوای اسلام را برای آخرالزمان تجهیز کنند، یعنی خزانه‌دار هستند. می‌آیند و تقسیم سلاح می‌کنند. آن بحثی که در مورد اجنه و شیاطین بیان کردم، سلاحش را باید از اهل‌بیت (ع) گرفت. ایشان هستند که می‌توانند این قوا را از جانب خدا به ما و به رزمندگان اسلام بدهند تا بتوانیم مقابله کنیم.

قدیریان در پایان گفت: من نسبت به حضرت رضا (ع) نگاه فرماندهی جنگی دارم، یعنی در این شرایط باید با این دیدگاه به ایشان نگاه کرد که اینجا هستند تا ما را با فضاهایی که برایمان ناآشناست، آشنا سازند و تجهیزمان کنند. خیلی از افرادی که من و شما نمی‌شناسیم، اکنون در این فضا به صورت ناشناس تعلیم می‌گیرند تا در آن زمانی که همه می‌گویند «وای خدایا به دادمان برس»، وارد میدان شوند و آن وقت است که آن اتفاق بزرگ خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.