جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

توسط پلیس ژاپن؛

دستگیری عامل آتش‌سوزی در دفتر انیمیشن‌سازی کیوتو

آتش سوزی ساختمان انیمیشن کیوتو در ژاپن

سینماپرس: مردی که به عنوان عامل آتش زدن دفتر انیمیشن کیوتو شناخته شده بود توسط پلیس ژاپن دستگیر شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، پلیس ژاپن شینجی آئوبا، مردی که به عنوان مظنون آتش سوزی در دفتر انیمیشن کیوتو در ماه جولای سال پیش شناخته شد، را دستگیر کرد. این دستگیری پس از آن صورت گرفت که در مورد بهبودی جراحات ناشی از سوختگی در بدن وی، اطمینان به وجود آمد.

آتش سوزی در استودیوی تولید انیمیشن کیوتو سال پیش موجب کشته شدن ۳۶ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

آئوبا همان زمان نزدیک صحنه دیده شد و ظاهراً اعتراف کرد که موجب بروز آتش بوده است. پلیس به نقل از وی گفت: این کار اشتباه نبود. گفته می‌شود وی استودیو را به دزدی از ایده‌های خود متهم کرد و تصمیم گرفت انتقام بگیرد.

این فرد ماه‌ها در شرایط خطرناکی به سر برد و میزان شدید سوختگی زندگی خود وی را نیز تهدید می‌کرد و چندین بار پیوند پوست در بیمارستانی در اوزاکا بر روی وی انجام شد. وی در نوامبر برای توانبخشی به بیمارستانی نزدیک کیوتو اعزام شد.

پیشتر در ماه ژانویه پلیس قصد داشت او را دستگیر کند، اما وضع وی مناسب نبود.

وی اکنون برای بازجویی به مرکز پلیس کیوتو منتقل شده است.

پلیس در سایتاما که نزدیک توکیو واقع است، در منزل آئوبا، دی‌وی‌دی‌هایی از کیوتو انیمیشن پیدا کرد. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که آئوبا منبع پیام‌های تهدیدآمیز ناشناسی بود که سال ۲۰۱۸ به این شرکت می‌رسید.

با وجود فاجعه‌ای که این مرکز انیمیشن با آن روبه رو شد در ماه سپتامبر فیلم «ویولت اورگاردن» را منتشر کرد. این فیلم قرار بود ۱۰ ژانویه منتشر شود، اما زودتر آماده شد و ۲۴ آوریل هم قرار بود بار دیگر اکران شود که این بار به دلیل کرونا انتشارش متوقف شد.

با وجود اینکه سینماهای ژاپن کار خود را دوباره از سر گرفته‌اند اما تاریخ جدیدی برای اکران این فیلم ارایه نشده است.

بیشتر قربانیان این آتش‌سوزی را زنانی که حدود بیست تا سی ساله بودند، تشکیل داده‌اند. این دفتر تولید انیمیشن بیشتر به عنوان یک محل کار دوستانه زنانه در صنعتی که عمدتاً مردانه است، شناخته می‌شد.

پس از این رویداد کمپینی برای جمع‌آوری کمک مالی توسط توزیع کننده انیمیشن آمریکایی «سنتی فیلم‌وورک» به راه افتاد که به سرعت بیش از ۲ میلیون دلار برای کمک به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان جمع‌آوری کرد. در میان مشارکت کنندگان غول نرم افزاری «ادوبی» هم جای داشت که به طور ناشناس ۵۰ هزار دلار اهدا کرد و بعدها با تایید این مشارکت گفت: انیمیشن کیوتو مرکز جامعه خلاق، نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.