شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹

سعید الهی و تهیه کنندگی همزمان دو مستند بلند سینمایی

سعید الهی

سینماپرس: سعید الهی کارشناس سینما و رسانه، با دو مستند بلند با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس، تهیه کنندگی را در عرصه سینمای مستند تجربه می کند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی که از چندی پیش تهیه و تولید دو مستند بلند سینمایی را در تهران و استان گلستان آغاز نموده است، با تایید این خبر گفت: مستند "هشتادی ها" که با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و توسط امیرحسین خلیل زاده از مستندسازان جوان و درخشان کشورمان کارگردانی خواهد شد،  در حال حاضر پژوهش خود را به اتمام رسانده و در مرحله نگارش است.

وی افزود: نویسندگی این مستند  را منوچهر اکبرلو مدرس دانشگاه و کارشناس شناخته شده حوزه آموزش و پرورش بر عهده گرفته اند و انشالله ظرف روزهای آتی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

وی که خود دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی ست، محوریت کلی این مستند را بررسی روحیات و ناگفته های متولدین دهه هشتاد و تمایزات آنان با نسل های پیشین در عصر دیجیتال عنوان کرد.

الهی در خصوص دیگر مستند خود اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته  با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، تولید مستند سینمایی دیگری به کارگردانی فرود عوض پور از فیلمسازان تحصیلکرده و باسابقه کشور را آغاز کرده ایم که در حال حاضر تدوین نهایی آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به موضوع بسیار خاصی که در طول روایت فیلم برای مخاطب رمزگشایی خواهد شد نام اولیه" پرنده ها درخت را فراموش نمی کنند" برای این مستند در نظر گرفته شده که احتمال تغییر آن وجود دارد.

این کارشناس سینما و رسانه در خصوص محتوای مستند مذکور تنها به این جمله اکتفا کرد و گفت: نگاه جستجوگرانه دوربین در این فیلم، فعالیت های ۴۰ ساله یک گروه ۲۲ نفره انقلابی و بسیجی در شهرستان بندرگز را در قالبی متفاوت و البته غافلگیر کننده  به مخاطب معرفی می کند.

شایان ذکر است سعید الهی متولد ۱۳۵۱، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری اندیشه ورزان تصویر گستر است که طی دهه های گذشته  در بخش های مدیریتی و مشورتی حوزه های مختلف فرهنگ و هنر از جمله سینما حضور مستمر داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.