دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح:

تبیین مبانی انقلاب اسلامی از اولویت‌های مهم جشنواره تئاتر مقاومت است

سیدمحمدیاشار نادری

سینماپرس: سید محمد یاشار نادری در مراسم معارفه مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با اشاره به مقوله روشنگری به‌عنوان فلسفه وجودی هنرهای نمایشی، تبیین ریشه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از اولویت‌های اصلی این جشنواره برشمرد.

به گزارش سینماپرس، مراسم معارفه مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همراه رونمایی از نماد بصری این دوره، روز گذشته با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و جمعی از مدیران بنیاد در دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد.

در این مراسم سید محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در سخنانی کوتاه و با اشاره به فرازوفرودهای پیش رو گفت: جمع ستاد جشنواره جمع وزینی ست و ما را به آینده آن خصوصاً به دوره آتی جشنواره بسیار امیدوار خواهد کرد؛ هرچند مسیر سخت و راه ناهموار است زیرا همه میدانیم که مشکلات زیادی سد راه شما خواهد بود اما مطمئن هستم با توکل به خدا و تلاش و اهتمام اعضای ستاد و سایر دوستان قطعاً بر مشکلات فائق خواهید آمد.
نادری ضمن برشمردن اولویت‌های جشنواره تئاتر مقاومت، توجه ویژه‌ بر روی سیاست‌های تبیینی را از اصلی‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: یکی از نکات و مسائلی که این روزها بسیار مشاهده می‌شود کم‌عمقی جشنواره‌ها و توجه صرف به‌ظاهر آن‌هاست. درحالی‌که یکی از اولویت‌های مهم جشنواره مقاومت کار بر روی مبانی موضوعی انقلاب اسلامی و مسئله دفاع مقدس است و ازآنجایی‌که فلسفه تئاتر روشن گری ست باید بتواند مسئله مقاومت و انقلاب اسلامی را به‌صورت ریشه‌ای تبیین کند.

پیش از صحبت‌های رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن خیرمقدم به رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به‌اضافه شدن مضامین جدید در حوزه تئاتر مقاومت گفت: ما در شورای مرکزی جشنواره بر آن شدیم تا مفاهیم جدیدی را به‌عنوان «مقاومت» اضافه کنیم، مفاهیمی مانند مدافعان سلامت، تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را در کنار سایر مفاهیم مانند هشت سال دفاع مقدس بی افزاییم همچنین استفاده از ظرفیت هنرمندان برجسته در تمامی کشور و توجه به تئاتر دانشگاهی و افزودن نسل جدیدی در بدنه تئاتر کشور نیز از دیگر رویکردهای ما در این دوره از جشنواره خواهد بود.
 
نیلی همچنین در خصوص نماد جدید جشنواره نیز گفت: یکی از نکات موردتوجه این دوره تأکید بر بخش بصری جشنواره است بنابراین طی مشورت‌ها و جلساتی که برگزار کردیم به‌اتفاق آرا قرار شد هنرمند گرامی آقای محمد روح‌الامین مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند و درنهایت بعد از نشست‌های بسیار و گفتگوهای موضوعی فراوان امروز این نماد جدید را رونمایی خواهیم کرد.

در ادامه مراسم توحید معصومی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف نیز از روند اجرایی و سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده در برگزاری هر چه‌بهتر جشنواره گزارشی ارائه کردند.
همچنین در پایان مراسم ضمن اهدای احکام مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف از نماد جدید هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت که توسط محمد روح‌الامین طراحی‌شده است با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.