چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

در پی افزایش اعتراض‌های ضد نژادپرستی؛

فیلم «بر باد رفته» از آرشیو کمپانی HBO Max حذف شد

کمپانی HBO Max

سینماپرس: همزمان با بالا گرفتن موج اعتراض‌ها علیه نژادپرستی، فیلم سینمایی «بر باد رفته» از آرشیو سرویس نمایش آنلاین HBO Max (اچ بی اُ مکس) حذف شد.

به گزارش سینماپرس نقل از ورایتی، در پی شدت گرفتن اعتراض ها به مرگ جورج فلوید در آمریکا، روز سه شنبه کمپانی HBO Max (اچ بی اُ مکس) فیلم سینمایی «بر باد رفته» محصول سال ۱۹۳۹ را از آرشیو خود حذف کرد.

یکی از سخنگوهای کمپانی HBO Max (اچ بی اُ مکس) در این باره گفت: فیلم سینمایی «بر باد رفته» محصولی برای زمان خود است و برخی از تعصبات قومی و نژادی را به تصویر می‌کشد که متاسفانه در جامعه آن زمان آمریکا رایج بود. ساخت این فیلم‌های نژادپرستانه اشتباه بود و اکنون نیز اشتباه است. ما هم فکر کردیم که باقی گذاشتن این فیلم در آرشیو بدون هیج توضیحی دور از حس مسئولیت پذیری ما خواهد بود.

او افزود: مضامین نژادپرستانه کاملاً با ارزش‌های کمپانی وارنر مدیا مغایر است. پس زمانی که بخواهیم این آثار را به سرویس خود بازگردانیم، آن‌ها را همراه با توضیحات و محکوم کردن محتوای آن باز می‌گردانیم ولی آن‌ها را همانطور که هستند نمایش می‌دهیم؛ در غیر این صورت ادعا می‌شود که چنین تعصبات نژادی هیچگاه وجود نداشته‌ است. اگر می‌خواهیم عدالت و برابری بیشتری در آینده ایجاد کنیم، باید بدانیم تاریخ و گذشته ما چگونه بوده است.

حذف فیلم «بر باد رفته» از آرشیو کمپانی HBO Max (اچ بی اُ مکس) در حالی صورت گرفت که جان ریدلی نویسنده فیلم «۱۲ سال بردگی»، طی نوشته‌ای خواست این فیلم سینمایی به دلیل محتوای نژادپرستانه و حمایت از تبعیض‌ها در زمان جنگ داخلی آمریکا، از سرویس‌های استریم مختلف حذف شود.

فیلم سینمایی «بر باد رفته» هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

در زمان انتشار این فیلم سینمایی با استقبال زیادی در سینماها روبرو شد و پرفروش‌ترین فیلم سینمایی تاریخ خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.