جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰

فرجام دو سریال نیمه تمام تلویزیون؛

از پیچاندن صدا و سیما توسط «نقی معمولی» تا حرکت سلانه سلانه «نون.خ» در مسیر تولید

پایتخت ۶

سینماپرس: هیچ خبری از فینال "پایتخت۶" نیست و سازندگان هم پاسخی نمی‌دهند اما خبر خوشحال‌کننده آماده شدن سریال "نون.خ" برای تولید با قصه‌های جدید در فصل تابستان است.

به گزارش سینماپرس، این روزها وقتی درباره برخی از سریال‌های ناتمام و بلاتکلیف خصوصاً "پایتخت۶" صحبت می‌شود ما را یاد برخی از سریال‌های ناتمام و بدون تعهد نمایش‌خانگی می‌اندازد.   سریال‌هایی که خیلی راحت بدون آنکه به وقت و سرمایه هدر رفته توجه کنند، ناتمام می‌مانند یا پایان دم‌دستی برایشان رقم زده می‌شود.  سریال‌های ناتمام و هزینه و وقتی که از مردم تلف می‌شود! این اتفاقی است که بهانه "کرونا" افتاده اما در همین حال و هوا، خبرهایی از پیوستن بازیگر نقش اصلی سریال (محسن تنابنده) و برخی از دیگر شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی رسانه‌ای می‌شود که علاوه بر بی‌توجهی و بی‌تعهدی به سرمایه رسانه‌ملی این سؤال را ایجاد می‌کند مگر وقت مخاطبِ تلویزیون احترام ندارد؟

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه سه سیما، شبکه یک، کارگردانان سینما و تلویزیون ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،

چرا برای "پایتختی‌ها" مخاطب مهم نیست؟

پیش از پایان فرمالیته "پایتخت ۶" سیروس‌مقدم قولِ مساعد داد به زودی با فراهم شدن شرایط تولید سریال، قسمت آخر را به پخش خواهند رساند. در حالیکه امروز عمده مجموعه‌های تلویزیون جلوی دوربین‌اند و پروژه‌های سینمایی هم آغاز شده‌اند، سازندگان سریال نه پاسخی به رسانه‌ها می‌دهند و نه شخصیت‌های اصلی داستان در دسترس‌اند. چرا که خبرها از پیوستن بازیگران محوری "پایتخت۶" به پروژه‌های جدید سینمایی خصوصاً محسن تنابنده که به پروژه سینمایی "قهرمان" اصغر فرهادی پیوسته است. اگر کرونا و شرایط اضطراری وجود دارد چرا هنرمندان و عوامل کار هرکدام مشغله جدید پیدا کرده‌اند، انگار برای پایتختی‌ها مردم و تلویزیون دیگر مهم نیستند. چند باری با دست‌اندرکاران سریال تماس گرفتیم هیچ پاسخی ندادند.  

۴ قسمت طلب ما!

وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، کارمندان را به سرکار برگردانده، بخشی از دانش‌آموزان حضوری به مدرسه می‌روند و امتحان می‌دهند و بسیاری از اماکن و اتفاقات دیگری به روز اول برگشته‌اند حتی کارهای سینمایی و تلویزیونی، حتی سینماها از اول تیرماه بازگشایی می‌شوند اما با همه این اوصاف باز هم خبری از سریال "پایتخت" نیست. سیروس مقدم در آخرین اظهاراتش، ۴ قسمت را برای فینال سریال اعلام کرده که به عنوان طلب مخاطبین مانده و از یاد نمی‌رود.  

تلویزیون، سریال ایرانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه سه سیما، شبکه یک، کارگردانان سینما و تلویزیون ایران، بازیگران سینما و تلویزیون ایران،

آخرین وضعیت سریال "نون. خ"

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال "نون. خ" که این روزها سریال "صفر بیست و یک" را به کارگردانی سیدجواد رضویان و سیامک انصاری جلوی دوربین برده و به قولِ خودش ۱۰ درصد از کار جلو رفته و هنوز نمی‌توان پیش‌بینی از پایان تصویربرداری و زمان پخش داد. این سریال برای شبکه سه سیما ساخته می‌شود. او درباره آخرین وضعیت سریال "نون. خ" به تسنیم  گفت: ادامه "نون. خ" در فصل سوم با قصه‌های جدید ساخته می‌شود. ما تلاش‌مان بر این است که ان‌شاءالله در همین تابستان سریال را کلید بزنیم.

باید به قول و قرار با مردم احترام بگذارند

احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما درباره بی‌تعهدی برخی از سازندگان به تولید سریال‌های ناتمامِ تلویزیون به تسنیم  گفت: اگر معاونت سیما یا شبکه‌های تلویزیون به این جمع‌بندی برسند که عوامل کارها تعهدی به ادامه کار ندارند و سریال را ناتمام رها کرده‌اند طبعاً باید مکانیزم و فرآیند معمولِ حقوقی را به جریان بیندازند. اصل بر این است کارها تمام شود که به مخاطب تلویزیون احترام گذاشتند. شأن و جایگاه گروه‌های سازنده ایجاب می‌کند متعهد به قول و قرارشان با مردم باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.