شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تشریح کرد؛

نحوه محرومیت ۶ ماهه فیلم‌های انصرافی از اکران پسا بازگشایی سینماها

مسعود نجفی در نشست خبری رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس: مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در حالی که در برنامه «هفت» حضور پیدا کرد درباره شرایط و نحوه بازگشایی سینماها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در بامداد روز شنبه ۲۴ خرداد در برنامه سینمایی «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی حضور پیدا کرد، درباره وضعیت بازگشایی مجدد سینماها و اکران فیلم‌ها گفت: از اول تیرماه قرار است سینماها با ضوابطی که ستاد ملی کرونا تایید کرده و با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شود. عمده این قوانین رعایت پروتکل های بهداشتی است که نحوه سانس بندی، نحوه ورود و خروج در ۱۵ بند تدوین شد.

وی افزود: کسانی که اعضای یک خانواده هستند در کنار هم نشسته و سایر افراد با فاصله در سالن سینما به تماشای فیلم می‌نشینند. همچنین که در زمانی که افراد تصمیم به خرید بلیت دارند هم این محدودیت قرار داده شده است. سازوکارهای نظارتی و اجرایی توسط ادارات ارشاد در شهرها نیز انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با اشاره به اکران فیلم‌ها عنوان کرد: از اول تیرماه، ۷ فیلم اکران می‌شود که شامل ۵ فیلمی است که از اسفند اکرانشان متوقف شد و ۲ فیلم جدیدی که قرار است به نمایش دربیایند.

وی اضافه کرد: کارگاهی برگزار شد که مدیران سینمایی و کارکنان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

نجفی درباره اکران آنلاین فیلم‌ها تاکید کرد: باتوجه به شرایطی که کرونا تحمیل کرد یکی از راه‌ها اکران آنلاین بود. موضع سازمان سینمایی حمایت از اکران آنلاین بود و اکنون ۴۰ فیلم متقاضی اکران هستند که نشان دهنده استقبال از این نوع اکران بوده است. در واقع سه هفته زمان مقرری نمایش است که تا یک ماه هم سقف اکران آنلاین وجود دارد.

این مدیر با اشاره به محرومیت ۶ ماهه فیلم‌های انصرافی تشریح کرد: درباره محرومیت ۶ ماهه فیلم‌ها در صورت انصراف، باید بگویم که آیین‌نامه به صراحت گفته که اگر فیلمی قرارداد منعقد کند و پس از قرارداد بگوید اکران نمی‌کنیم باید ۶ ماه از اکران محروم بماند.

وی افزود: باتوجه به اینکه از اول تیر سینماها بازگشایی می‌شوند، اکران آنلاین ادامه می‌یابد. برخی فیلم‌ها که در اکران آنلاین موفق‌تر هستند و پشت صف اکران هستند در این سامانه‌ها و به صورت آنلاین اکران خواهند شد زیرا فضای اکران آنلاین برای آن‌ها مناسب‌تر هست.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در پایان تصریح کرد: با بازگشایی سینماها همه موارد بهداشتی رعایت می‌شود. فاصله سانس‌ها برای ضدعفونی سالن‌ها بیشتر شده تا همه با خیالت راحت به سینماها بیایند و چرخه اکران به خوبی حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.