جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به کارگردانی «انسیه شاه‌حسینی»؛

سقوط صدام سوژه یک فیلم سینمایی می‌شود

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران، پس از نزدیک به یک دهه دوری از عرصه کارگردانی فیلم «به کودکان شلیک نکنید» را با داستانی درباره سقوط صدام و به زبان عربی می‌سازد.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه حسینی کارگردانَ سینما در گفتگو با مهر، با اشاره به پروژه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» که نزدیک به ۵ سال است پروانه ساخت دریافت کرده بود، گفت: در انتظار این بودیم که تهیه‌کننده فیلم اعلام کند مشکلات این پروژه که عمدتاً مسائل مالی و سرمایه گذاری را شامل می‌شد، به پایان رسیده تا بتوانیم این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که این امکان وجود دارد و فیلم به زودی جلوی دوربین می‌رود.

این هنرمند تاکید کرد: من در کارگردانی سینما به دنبال اعتقادات خود هستم و در شرایط فعلی باید فیلم موردنظر خود را جلوی دوربین ببرم چرا که حرف‌های خود را در قالب فیلم بیان می‌کنم، اما مدت‌ها است که متاسفانه شرایط مناسبی برای ساخت این پروژه فراهم نمی‌شود.

وی توضیح داد: فیلمنامه این اثر نسبت به دیگر آثاری که جلوی دوربین برده‌ام متفاوت است که امیدوارم مخاطبان از دیدن این فیلم لذت ببرند.

کارگردان «زیباتر از زندگی» ادامه داد: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم به تازگی گفته است که اگر شرایط خوب پیش برود این فیلم برای جشنواره فیلم فجر آینده آماده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: بازیگران این فیلم همه عراقی هستند و این احتمال وجود دارد که یک بازیگر ایرانی نیز حضور داشته باشد، این فیلم به زبان عربی ساخته می‌شود که برای نسخه ایرانی دوبله فارسی می‌شود. در واقع چون قصه این فیلم درباره عراق است، فیلم نیز به زبان عربی ساخته می‌شود.

این کارگردان بیان کرد: این فیلم درباره اتفاقاتی است که از زمان سقوط صدام تا امروز در عراق رخ داده است.

شاه حسینی در پایان گفت: این مدت اگر چه موفق به ساخت فیلم نشده‌ام اما توانستم نسبت به گذشته مطالعه بیشتری داشته باشم که این امر برای من بسیار مهم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.