یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

یادداشت اختصاصی یک بازیگر سینما در سوگ محمدعلی کشاورز؛

بزرگترین افتخار زندگی هنری ام همکاری با زنده یاد کشاورز است/ نقش های ماندگار و بی بدیل ایشان تا ابد بر تارک هنر این مرز و بوم خواهد درخشید

محمدعلی کشاورز-نیلوفر محمودی

سینماپرس: نیلوفر محمودی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور که تجربه همکاری با زنده یاد محمدعلی کشاورز را در کارنامه هنری اش دارد با ارسال یک یادداشت اختصاصی به سینماپرس نوشت: بزرگترین افتخار زندگی هنری ام همکاری با زنده یاد محمدعلی کشاورز است؛ بنده اقبال همکاری با این چهره برجسته عالم هنر را در فیلم سینمایی «روزی که خواستگار آمد» داشتم و نقش دخترشان را در این فیلم بازی می کردم و ایشان به واقع مانند یک پدر مهربان سایه پرمهر خود را بر سر همه ما داشتند و بسیار از ایشان آموختم.

به گزارش سینماپرس در ادامه این یادداشت آمده است: زنده یاد محمدعلی کشاورز نقش های ماندگار و بی بدیلی از خود به یادگار گذاشتند که تا ابد بر تارک هنر این مرز و بوم خواهد درخشید؛ ایشان سال های سال در این حرفه گام به گام توشه ای از تجربیات گرانبها اندوختند و توانستند با برترین کارگردانان سینمای کشور همکاری کنند و نتایج درخشانی همچون نقش ماندگار «شعبون استخوانی» را از خود به یادگار گذارند.

نکته مهم آنجا است که استاد کشاورز استادی سرشار از اخلاق، منش، متانت، بزرگی و بزرگواری بودند و همواره تجربیات گرانبهای خود را با دست و دلبازی در اختیار سایر افرادی می گذاشتند که تازه قدم در راه هنر و سینما گذاشته بودند؛ این امر مهم مسأله ای است که شاید تنها در نسل ماندگار زنده یاد کشاورز به چشم بخورد چرا که متأسفانه امروزه شاهد چنین برخوردها و رفتارهایی در سینما نیستیم!

بنده در زمانی که ایشان در منزل بستری و تحت مراقبت بودند به دیدارشان می رفتم و همچنان از مهر و محبت بی دریغ شان ره توشه جمع می کردم. امروز بسیار خوشحالم که در طول دوران حرفه ای کار هنری ام سایه پرمهری همچون استاد محمدعلی کشاورز را بالای سرم داشتم که بی شک استاد مسلم سینمای کشور بوده، هستند و خواهند بود.

امروز بسیار خرسندم که ایشان زندگی عاری از هرگونه حاشیه ای را تجربه کردند؛ هیچ وقت فراموش نمی کنم زمانی که برای ایشان مراسم بزرگداشت برگزار شد تا چه میزان خوشحال بودند و از توجه و محبت دوستداران شان، غرق شعف و لذت شده و بسیار سرحال و قبراق شده بودند. استاد کشاورز در طول همین سال های اخیر علیرغم بیماری با روحیه ای بسیار عالی، حیات گرانقدر خود را ارج نهاده و سپری کردند و اگر امروزه شاهد آن هستیم که اکثریت قریب به اتفاق جامعه هنری کشور در سوگ از دست دادن ایشان اندوهگین و ماتم زده هستند به دلیل آن است که ایشان علاوه بر بزرگی در هنر سینما، در زندگی شان نیز انسانی بسیار وارسته، نجیب، بزرگ و مهربان بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.