دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱

روی آنتن شبکه پنج؛

دختران کار موضوع برنامه «شکلات تلخ» شدند

کودکان کار

سینماپرس: «شکلات تلخ» سه شنبه سوم تیر با موضوع دختران کار روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

به گزارش سینماپرس، مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «شکلات تلخ» بیان کرد: به مناسبت روز دختر به سراغ دختران کار رفته ایم و چالش‌های کار کودکان به خصوص دختران را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: کار برای کودکان با هر جنسیتی با چالش‌ها و مخاطرات بسیاری همراه است و اگرچه محدودیت‌ها و ممنوعیت ‌های بسیاری از سوی قانون و قواعد داخلی و خارجی در این باره وجود دارد اما نمی‌توان نادیده گرفت که در سطح شهر روزانه با حضور پررنگ و دلگیر کننده کودکانی مواجه هستیم که بر معابر و... مشغول کار هستند و نیازمند رسیدگی، توجه و ساماندهی از سوی ارگان‌های مرتبط با این موضوع هستند.

احمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه نمایش چهره این کودکان ممنوعیت دارد سعی بر این داشته ایم که از بازیگران کودک برای خوانش داستان زندگی این بچه‌ها استفاده کنیم و در بخشی از این برنامه به سراغ دختران گل فروش مسیر بهشت زهرا  و جاده صالح آباد رفته‌ایم و خطرات حضور آنها در کنار معابر و  اتوبان‌ها را بررسی کرده‌ایم. در این برنامه تلویزیونی سعی بر این داریم که با نمایش وضعیت زندگی کودکان کار، معیشت آنها، بهداشت، شرایط خانواده و فاصله گرفتن آنها از زندگی عادی و تحصیلات ضمن مطالبه‌گری از ارگان‌ها از مردم نیز دعوت کنیم تا در کنار برنامه شکلات تلخ با شیوه‌های مختلف کمک حال این گروه سنی فعال بر سر چهاراه‌ها و خیابان‌ها باشد.

«شکلات تلخ» با موضوع آسیب های اجتماعی شنبه و سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰ و در روز های یکشنبه و چهارشنبه حوالی ۳۰ دقیقه بامداد از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.