سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند؛

پای اهالی رسانه به جشنواره تلویزیونی مستند باز شد!

جشنواره تلویزیونی مستند

سینماپرس: چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش مستندنگاری و عکس پذیرای آثار اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، بخش مستندنگاری و عکس یکی از بخش‌های ویژه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند است که سعی دارد سهم اهالی رسانه و عکاسان را در این جشنواره افزایش دهد.

این جشنواره می‌کوشد تا با تشویق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای افزایش قدرت نویسندگی، تحلیل و توصیف و انتخاب برترین گزارش‌های مستند در رسانه‌های نوشتاری طی دو سال گذشته گامی در جهت گسترش این رویکرد در جامعه بردارد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه، گزارش مطبوعاتی خود را در سه قالب تحقیقی، توصیفی و خبری حول محور مسائل اجتماعی (محیط زیست، دفاع مقدس و مقاومت، آسیب اجتماعی، سبک زندگی، آداب و رسوم، حقوق شهروندی و مسائل شهری، سیاست، ورزش و ...) نوشته و ارسال کنند. سال انتشار گزارش‌های ارسالی باید از آغاز سال ۹۷ تا پایان مهلت ارسال آثار جشنواره باشد.

از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه به انتخاب داوران جشنواره به سه نفر جایزه ویژه اهدا خواهد شد. همچنین از ویژگی مثبت این بخش باید به این موضوع اشاره کرد که به آثار راه یافته به بخش مسابقه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به عنوان حق التالیف اهدا می‌شود.

بخش عکس مستند نیز با هدف شناسایی و حمایت از عکاسان مستعد و فعال در حوزه عکاسی مستند، کمک به رشد کیفیِ تولید و دیده شدن عکس مستند و حمایت و تقویت جریان تولید عکس مستند برگزار می‌شود.

شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران با استفاده از هر نوع دوربین عکاسی اعم از دیجیتال و آنالوگ در این مسابقه آزاد است؛ البته استفاده از موبایل، تنها در بخش تک عکس، مجاز است.

عکاسان می‌توانند عکس‌های گذشته خود را که طی پنج سال اخیر عکاسی کرده و منطبق با موضوع است به جشنواره ارائه کنند. همچنین از ویژگی‌های مثبت این بخش برای عکاسان این است که هیچ‌گونه منعی برای ارسال عکس‌هایی که در رسانه‌ها و یا جشنواره‌ای دیگر منتشر شده‌اند، وجود ندارد.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹ با مراجعه به سایت https://festdoctv.com آثار خود را برای دبیرخانه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.