دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

در قبالِ فضای‌مجازی مسئولیت داریم

حجت‌الاسلام محمد قمی

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جوانگرایی، گفت: جوان‌گرایی سرنوشتی حتمی و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و باید عاقلانه و متین فرآیند جوانگرایی اتفاق بیفتد.

به گزارش سینماپرس، یکی از بخش‌های مهم حکم رهبر انقلاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: "رسالت سازمان تبلیغات اسلامی رصد و مقابله‌ هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه‌ پیش، هویت، شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ دینی، ایمانی و مردمی آن می‌باشند. "

حجت‌الاسلام محمد قمی که در نطق مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت فضای‌مجازی و اقدام جدی در این راستا تأکید کرد. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی با تسنیم  درباره برنامه و مسئولیت در زمینه فضای‌ مجازی گفت: در مجلس شورای اسلامی دستور صحبت من، چالش‌های فرهنگی کشور بود و من شرح وضعیت گفتم. نمایندگان مجلس از من بررسی چالش‌های فرهنگی کشور را خواستند. من ۵ چالش را شرح دادم که بخشی از آن به فضاهای مجازی برمی‌گشت. ما در همه حوزه‌ها از جمله فضای‌مجازی بنابر حکم رهبر انقلاب مسئولیت داریم و لذا برنامه‌هایی هم داریم.

او در حاشیه معرفی رئیس جدید حوزه هنری به سؤال دیگر ما درباره ادامه جوانگرایی در سازمان تبلیغات اسلامی پاسخ داد و تصریح کرد: جوان‌گرایی سرنوشتی حتمی و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است زیرا در نهایت جوانان فرهیخته و کارآمد می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب پیشینیان، بارهای سنگین جامعه را به دوش کشند. بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خوش فکر و کارآمد، فرمایش رهبر انقلاب و اعتقاد مسئولین است؛ ضابط و قواعد دارد. اصلاً خداوند عالم را اینطوری آفریده و مقدراتش را رقم می‌زند که همواره جوانگرایی شود. خوشبختانه همه‌جا همین‌طور است.

حجت‌الاسلام قمی افزود: شهریورماه امسال، حضور من در سازمان تبلیغات به دو سال می‌رسد، در این مدت میانگین سنی مدیران سازمان بیش از ۱۵ سال جوانتر شده است. پس ما داریم جوانگرایی می‌کنیم و این اختصاص صرف به سازمان ما ندارد. همه‌جا این اتفاق می‌افتد و البته در این راستا نباید تجربه و پیشکسوت را کنار گذاشت و پیرزدایی کرد. در صورتیکه باید عاقلانه و متین، فرآیند جوانگرایی اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.