دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

در مجمع خانه سینما چه گذشت؟

از تلاش ناکام برای تصویب اساسنامه جدید تا درگیری لفظی شدید/ انتخابات هیأت مدیره جدید به زودی برگزار می شود؟!

خانه سینما- اصناف خانه سینما

سینماپرس: بر اساس شنیده های سینماپرس روز گذشته در روند برگزاری مجمعی که به اصرار برخی مدیران خانه سینما در ایوان شمس برگزار شده بود درگیری شدید لفظی میان رئیس هیأت مدیره خانه سینما با برخی روسای صنوف به وجود آمده و تمامی اعضای شرکت کننده در این مجمع به اتفاق با اساسنامه جدیدی که مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره فعلی این نهاد درصدد تصویب آن بودند مخالفت کردند.

به گزارش سینماپرس از شب گذشته تاکنون برخی از روسای صنوف و اعضای حاضر در مجمع که تمایلی برای افشای نام شان نداشتند طی تماس با سینماپرس و تقدیر از مواضع شفاف این رسانه در خصوص خانه سینما، خواستار انعکاس اخبار این مجمع عجیب در بحران کرونا شدند!

در همین راستا و بر اساس شنیده های سینماپرس در این جلسه که بیش از ۴ ساعت طول کشیده، اساسنامه ای بر اساس قانون وزارت کار در اختیار اعضای حاضر قرار گرفته تا به تصویب برسد که تمامی حاضران به اتفاق با این اساسنامه یک جانبه که در آن تنها منافع مدیرعامل و هیأت مدیره خانه سینما در نظر گرفته شده بوده، مخالفت کردند و همین مخالفت منجر به درگیری شدید لفظی بین رئیس هیأت مدیره با دیگر اعضای شرکت کننده در مجمع شده است. برخی شنیده ها حاکی است در اساسنامه جدید مدت فعالیت هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما دچار ابهام جدی بوده است!

بر همین اساس قرار شده تا هیأت مدیره به زودی یک هیأت کارشناسی را برای بازنگری اساسنامه جدید به کار گیرد. اما آنچه مهم است اینکه احتمالاً به زودی انتخابات هیأت مدیره جدید خانه سینما بر مبنای همان اساسنامه قدیمی برگزار می شود؛ اتفاقی نیک که می تواند موجبات خرسندی بخش اعظمی از اهالی سینما را که انتقادات جدی نسبت به دیکتاتورمآبان فعلی خانه سینما داشتند گردد.

اما نکته ای که در شب گذشته باعث شگفتی همه اعضای حاضر در مجمع شده این بوده که وکیل خانه سینما در جلسه عنوان کرده در جریان نگارش این اساسنامه جدید نبوده و این اتفاق در حالی بوده که مدیران خانه سینما اصرار داشتند که ما برای تنظیم اساسنامه جدید حقوقدان به کار گرفته ایم!

حال باید دید تکلیف خانه سینما که طی سال های اخیر عملکردش با انتقادات جدی و دامنه دار اهالی سینمای کشور روبرو شده به کجا خواهد رسید؟ آیا روزی می رسد که این نهاد بر مبنای کار صنفی به اعضای خود خدمات ارائه دهد یا همچنان با سیاسی کاری و رفتار دیکتاتورمآبانه اداره خواهد شد؟
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.