سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد:

تا پایان تابستان گرانی بلیت کنسرت نداریم

اجرای کر شهر تهران در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد گفت: قیمت بلیت کنسرت‌ها تا پایان مرداد ماه که زمان برگزاری کنسرت‌ها قبل از ماه محرم است هیچ تغییری نخواهد کرد و ما شاهد هیچگونه گران شدن قیمت بلیت‌ها نخواهیم بود.

به گزارش سینماپرس، محمد الهیاری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون بازگشایی سالن‌های کنسرت پس از تعطیلات کرونایی گفت: همانطور که مستحضر هستید ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کرد که سالن‌های برگزاری کنسرت می‌توانند از ابتدایی تیر ماه با پنجاه درصد ظرفیت مخاطب آغاز به کار نمایند. وی درباره نوع نظارت دفتر موسیقی بر برگزاری کنسرت‌ها ادامه داد: دفتر موسیقی بخش نامه‌ای را به سالن‌های بزرگ تهران که بالای ۱۲۰۰ نفر ظرفیت دارند و از دفتر موسیقی مجوز می‌گیرند و همین طور سالن‌های زیر مجموعه معاونت هنری شامل تالار وحدت، تالار رودکی و بنیاد نیاوران ارسال کرده است، علاوه بر آن دفتر موسیقی نامه‌ای را به ادارات کل ارشاد استان‌ها مبنی بر لازم الاجرا بودن بندهای پانزده گانه پروتکل‌های بهداشتی ارسال کرده است.

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد پیرامون اجرای کنسرت در شهرستانها اضافه کرد: شروع به کار سالن‌های برگزاری کنسرت در هر استان مشروط به تاییدیه ستاد مبارزه با کرونا همان استان خواهد بود و با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا بازگشایی‌ها صورت می‌گیرد.

بلیت کنسرت تا پایان تابستان گران نمی‌شود/////////////////////سه شنبه
وی درباره چگونگی برگزاری کنسرت در شهر تهران افزود: در شهر تهران بنا بر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاریخ بازگشایی‌ها اول تیر ماه اعلام شد، البته این بازگشایی صرفا با فروش پنجاه درصد ظرفیت سالن امکان پذیر است، به طور مثال اگر سالن برج میلاد ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد می‌تواند با ظرفیت حداکثر هشتصد نفر میزبان مخاطبان در کنسرت ها باشد.

اله یاری در مورد توقف اجراهای موسیقی در شهریور ماه اذعان کرد: در همین راستا نحوه پر شدن سالن‌ها نیز با سایت‌های بلیت فروشی و مدیریت سالن‌ها در میان گذاشته شد، تا همین لحظه دست کم پنج اجرای صحنه‌ای برای تیر و مرداد ماه درخواست اجرا داده اند، همانطور که می‌دانیم انتهای مرداد ماه مصادف با آغاز ماه محرم خواهد بود و اجراها حداکثر تا پایان مرداد ماه روی صحنه خواهند رفت.

وی درباره آغاز به کار کنسرت‌ها بعد از ماه صفر ادامه داد: نیمه دوم سال برای اجراهای صحنه‌ای از آبان ماه و بعد از اتمام ماه صفر و با ارزیابی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز خواهد گردید، در آن زمان این ستاد وضعیت سلامت کشور را بررسی خواهد کرد و همه ما بدون شک تابع مصوبات این ستاد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد با تصریح شرایط برای اجرای آثار موسیقیایی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت درباره بازگشایی سالن‌های کنسرت این است که قرار شد تمامی سالن‌ها قیمت اجاره خود را تا پنجاه درصد کاهش دهند، همین طور شرکت‌ها دستمزد هنرمندان خود را تا پنجاه درصد کاهش خواهند داد، همین طور مقرر شد تا هزینه بلیت کنسرت‌ها تا پایان تابستان ماه امسال تغییر پیدا نکند، این اتفاق بدان جهت است که مردم در شرایط اقتصادی حاضر رغبت حضور در سالن‌ها را داشته باشند.

وی درباره احتمال گران شدن بلیت کنسرت‌ها افزود: قیمت بلیت کنسرت‌ها تا پایان مرداد ماه که زمان برگزاری کنسرت ها قبل از ماه محرم است هیچ تغییری نخواهد کرد و ما شاهد هیچگونه گران شدن قیمت بلیتها نخواهیم بود، مهر و آبان سال جاری بار دیگر با شرکت‌های برگزاری کنسرت‌ها و ستاد ملی کرونا جلسه خواهیم داشت تا شرایط تازه اجرا را به بحث و نظر بگذاریم.

اله‌یاری: کنسرت‌ها تنها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری دارند/تا پایان تابستان گرانی بلیت کنسرت نداریم

اله یاری درباره نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی برگزاری کنسرت‌ها اضافه کرد: بخشی از پروتکل‌ها مربوط به استفاده ماسک توسط مخاطبان است، طبیعی است که تمامی مخاطبان برای ورود به سالن کنسرت باید ماسک داشته باشند، تمامی سالن‌ها بعد از هر اجرا ضدعفونی خواهد شد و فاصله زمانی بین هر اجرا دست کم دو ساعت خواهد بود.

وی در همین رابطه اذعان کرد: به همین منوال تمرین صدا و یا همان ساندچک گروه‌ها دو ساعت قبل از کنسرت صورت می‌گیرد تا به بهانه این اقدام از ازدحام احتمالی مردم پشت درب‌های سالن جلوگیری شود. تست تب و اکسیژن در تمامی ورودی‌ها حضور خواهد داشت تا به صورت حداقلی این تست‌ها از مخاطبان و با حضور کارشناسان گرفته شود.

رییس دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تاکید بر حفظ جان مخاطبین موسیقی خاطرنشان کرد: همین طور فاصله بین صندلی‌ها در تمامی کنسرت‌ها رعایت می‌شود، بدون شک سلامتی مردم اولویت اول ماست و به هیچ وجه نمی‌خواهیم با حضورشان در سالن سلامتشان به خطر بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.