جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

مرضیه هاشمی:

«هالیوود» چهره ای بزک کرده از آمریکای زشت را به تصویر می کشد

مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی‌وی

سینماپرس: مجری شبکه پرس تی وی بیان کرد: برای مردم جهان تصاویر رویایی از آمریکا مخابره می شود و شرایط زندگی زنان را خیلی خوب نشان می دهند و هالیوود نقش مهمی در این زمینه دارد تا چهره ای زیبا از وضعیت زنان در آمریکا را به جهانیان القاء کنند.

به گزارش سینماپرس، مرضیه هاشمی در مصاحبه با رادیو گفت وگو از اثرگذاری رسانه آمریکا گفت و بیان کرد: به دلیل موفقیت های رسانه ای ایالات متحده آمریکا، در دنیا یک چهره دروغین از آمریکا در بین افکار عمومی تصور می شود و گمان می کنند آمریکا طرفدار حقوق بشر است.

این روزنامه نگار آمریکایی، با اعتقاد بر اینکه در رسانه‌های آمریکایی و هالیوود از زنان استفاده ابزاری می‌شود،   گفت: در این رسانه ها  بیشتر به زنان از بعد تجاری نگاه می کنند.  

مرضیه هاشمی با بیان اینکه رسانه های آمریکایی همواره تلاش کرده‌اند چهره ای  متفاوت از واقعیت آمریکا به جهانیان نشان دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه آنها  در این کار موفق بودند و آنچه که در  این زمینه مطرح کرده‌اند مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.  

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات زنان سرباز در ارتش آمریکا که عموما در رسانه های این کشور بصورت عکس نمایان می شود، اظهار کرد:  تعدادی از این زنان  مورد تجاوز قرار گرفته اند ولی در نهایت مجبور شده اند که  در این ارتباط سکوت کنند.   

این روزنامه نگار همچنین با اشاره به متغیر نشان دادن حمله آمریکا به عراق و افغانستان در رسانه های غربی خاطرنشان کرد : آنها به بهانه دروغ وجود سلاح های شیمیایی به عراق حمله کردند و از همان ابتدا نیز مشخص بود که در این ارتباط دروغ می گویند ولی این دروغ را به وسیله رسانه ها به پیش بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.