شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

سیروس همتی:

تهیه کنندگی صرفا جذب و هزینه سرمایه نیست بلکه باید یک گروه را کنار یکدیگر به خوبی حفظ کرد

سیروس همتی در نشست خبری نمایش«بوقلمون»

سینماپرس: بازیگر سریال «خداحافظ بچه» گفت: من به مدت دو ماه در اختیار پروژه نجلا بوده و با تهیه کننده و کارگردان قرارداد بسته بودم، حتی دو ماه ریش خود را برای این نقش نزدم اما به یکباره بی هیچ دلیلی نقش از من گرفته شد.

به گزارش سینماپرس، سیروس همتی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی به نمایش «جیرجیرک» به کارگردانی آرش سنجابی پیوسته بودم منتها به دلیل عملکرد نادرست تهیه کننده ناراحت شدم از طرفی  تهیه کننده این نمایش مرا بسیار اذیت کرد و طبق وعده‌های مکتوب قرارداد عمل نکرد و من ترجیح دادم از این پروژه کنار بکشم.وی با اشاره به کیفیت بالای نمایش «جیرجیرک» اذعان کرد: ترک نمایش جیرجیرک تنها به دلیل بد عهدی تهیه کننده بود، در غیر این صورت گروه بسیار همدل و خوب بودند و به شخصه قلم و کارگردانی «آرش سنجابی» کارگردان اثر را دوست داشتم. متاسفم که چنین پروژه خوبی را صرفا به دلیل عدم تعهد تهیه کننده به تعهدات خود ترک کردم، با گذشت نزدیک به پانزده روز از زمان قسط اول هیچ پولی به من پرداخت نشد و هر روز وعده فردا داده می‌شد، من هم ترجیح دادم وارد این بازی نشده و شانیت خود را حفظ کنم.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1399/1/28/2554351_713.jpg
بازیگر نمایش «بوقلمون» با اشاره به مشکل حضور تهیه کنندگان غیرحرفه‌ای در تئاتر افزود: نکته مهمی وجود دارد، از نظر من به همان اندازه که برای کارگردانی، نویسندگی و بازیگری کلاس آموزشی و دانشگاهی برگزار می‌شود، به همان مقدار هم باید برای تهیه کنندگان کلاس برگزار شود. به عنوان مثال در یک دوره از جشنواره تئاتر فجر کلاس تهیه کنندگی گذاشته شد منتها کافی نبود و تنها در یک دوره رخ داد. 

وی در همین رابطه ادامه داد: بازیگر، کارگردان و گروه نباید هیچ دغدغه‌ای در اثر داشته باشند، این آرامش با عمل به تعهدات یک تهیه کننده رخ می‌دهد، تهیه کنندگی شاخه‌ای مهم و حرفه‌ای در تئاتر است که متاسفانه به راحتی هر فردی وارد آن می‌شود، تهیه کنندگی صرفا جذب و هزینه سرمایه نیست بلکه باید یک گروه را کنار یکدیگر به خوبی حفظ کرد. متاسفانه نه در تئاتر بلکه در سینما هم همین اتفاقات می افتد و حتی یک اصطلاح دارند که قسط آخر بازیگر را چه کسی داده و چه کسی گرفته است. 

بازیگر سریال «خداحافظ بچه» درباره حضورش در سریال تلویزیونی «نجلا» تاکید کرد: من در آن سریال نیستم و برایم عجیب است که چرا تا این حد غیر حرفه‌ای برخورد می‌شود که با وجود جدا شدن من از پروژه هنوز هم روابط عمومی اثر اسم مرا جزو فهرست بازیگران می زند. 

وی درباره جدایی خود از سریال «نجلا» تصریح کرد: من به مدت دو ماه در اختیار پروژه نجلا بوده و با تهیه کننده و کارگردان قرارداد بسته بودم و حتی دو ماه ریش خود را برای این نقش نزدم اما به یکباره به هیچ دلیلی نقش از من گرفته شد، مشخص نیست چه کسی و به چه صورت وارد یک پروژه می‌شود و در دقیقه آخر بازیگران را حذف و اضافه می‌کند.

نقشم در سریال «نجلا» را به راحتی از من گرفتند/بد عهدی تهیه کننده باعث جدایی‌م از «جیرجیرک» شد////////////////شنبه

بازیگر سریال «ستایش» با تاکید بر غیراخلاقی بودن حذف خود از سریال «نجلا» اضافه کرد: باور کنید به هیچ وجه برایم اهمیتی ندارد که چه بازیگری و با چه رابطه‌ای جایگزین نقش من شده است، متاسفم که چنین اتفاقی در پروژه نجلا افتاد. نکته بسیار ناراحت کننده‌ای که در این میان وجود دارد این است که نه کارگردان و نه تهیه کننده بعد از این اتفاق حتی یک تماس با من نگرفتند که به نوعی از من عذرخواهی کنند، بدون شک آن شخصی که نقش مرا به شخص دیگری داده از این عرصه حذف می‌شود اما من بار دیگر با کارگردان و تهیه کننده این اثر روبرو خواهم شد. 

وی در همین راستا اضافه کرد: بارها از تهیه کننده و کارگردان سریال نجلا خواستم تا دلیل حذف مرا جویا شوند اما هیچ خبری نشد، من به راحتی از پس آن نقش به نام «حسین» بر می‌آمدم، به نوعی به دلیل آشنایی با خانواده شهدا به راحتی می‌توانستم آن نقش را بازی کنم اما به واقع نمی‌دانم که چرا و چگونه چنین اتفاقاتی در آثار ما می‌افتد و هیچکس هم پاسخگوی آن نیست. 

بازگیر سریال «آشپرباشی» با تاکید بر غیر حرفه‌ای بودن حضور نامش در فهرست بازیگران سریال «نجلا» خاطرنشان کرد: من آن شخصی که باعث حذف من از سریال نجلا شد را به خدا می‌سپارم اما از دو هنرمندی که به عنوان تهیه کننده و کارگردان در اثر حضور داشتند انتظار داشتم در حد یک تماس کوتاه با من می‌گرفتند و منتفی شدن حضورم در این سریال را توضیح می‌دادند، من در این پروژه قرارداد داشتم و حتی اندک مبلغی هم به من پرداخت نشد و این عدم عذرخواهی کارگردان و تهیه کننده عذاب بزرگی برای من است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.