شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

«عباس درویش توانگر» خبر داد:

راه اندازی سامانه سوت‌زنی «خبرگزاری فارس»

خبرگزاری فارس

سینماپرس: قائم‌مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: همه کسانی که می‌خواهند وقوع فساد را گزارش کنند، از امروز می‌توانند در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، نسبت به این امر مبادرت کنند.

به گزارش سینماپرس، عباس درویش توانگر گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «دستگاه قضایی باید به گونه‌ ای باشد که هر کس در جامعه مورد ظلم هر مقامی واقع شد، خاطرش آسوده باشد که رسیدگی می شود»، خوشبختانه روسای قوا به ویژه آیت الله رئیسی هم واکنش بسیار مثبتی نشان داده و مکرر گفته اند که قوه قضاییه حمایت از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی (سوت زنی)  را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: به طور قطع یکی از اصلی ترین راهکارهای مبارزه با فساد، آماده کردن زیرساخت های آن است که در دنیای امروز و ادبیات جهانی سوت زنی یکی از این اقدامات است. امروزه نیمی از کشف فسادها در کشورهای دارای این قانون، با سوت زنی محقق می شود. خبرگزاری فارس پس از مطالعات مختلف بستری را با عنوان گزارش فساد در سامانه فارس من راه اندازی کرده که مردم می توانند در مواردی که فسادی را مشاهده می کنند، گزارش آن را در این سامانه ثبت کنند.  

وی یادآور شد: مطالبه مبارزه با فساد، مطالبه این و آن نیست، مطالبه امت و امامت و مردم و رهبری است. یک فرد و یا گروه انحرافی نمی تواند با آلودگی هایی که دامنش را فراگرفته و با دست های آلوده وارد این مبارزه شود. حتما در این مسیر تلاش می کنیم که در کمک به سوت زنی در دام ذبح ضوابط و عدول از حرمتهای شرعی نیفتیم و مرز خود را در عدالتخواهی واقعی با عدالتخواهی غیراخلاقی و نمایشی حفظ کنیم. «سوت زنی» خلا بزرگی است که امیدواریم بتوانیم به سهم خودمان این خلا را پر کنیم.

توانگر درباره مراحل پیگیری گفت: مردم در هر اداره و دستگاهی که فضای مسموم فساد، خلاف، رشوه، اختلاس، دزدی، احتکار، زد و بند، کارچاق کنی، و ناپلیدی را استشمام می کنند، در سامانه مذکور گزارش فساد را اعلام می کنند و خبرنگاران خبرگزاری فارس، گزارش آنها را پس از تحقیقات لازم با نامه نگاری از مافوق ها و ناظران و بازرسان همان ادارات و دستگاه ها مطالبه و اقدامات انجام شده را به خودشان بعنوان ولی نعمتان جامعه گزارش خواهند کرد. اگر گزارش ها جدی بود و اصلاح نشد و ترتیب اثر داده نشد، پیش بینی شده باهماهنگی نهادهای مردم نهادی همچون موسسه «دیده بان عدالت و شفافیت» و تدوین لایحه قضایی و همچنین مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام جرم خواهیم کرد و ان شاالله فرد فاسد متناسب با محکومیت جرم خود، اعمال قانون خواهد شد. طبق اعلام قوه قضائیه در چنین شرایطی درصدی از فساد کشف شده بعنوان پاداش در نظر گرفته خواهد شد که ما بعنوان امانت دار پاداش داده شده دادگاه تحت عنوان سوت زنی را مطالبه و با حفظ هویت افراد در نزد خبرگزاری در اختیار سوت زن و کسی که گزارش فساد را ثبت کرده قرار خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد را «نظارتها و گزارش های مردمی» خواندند ایشان همچنین خواسته اند برای این موضوع زیرساخت‌های حقوقی در قوه قضاییه فراهم شود تا امنیت مادی و معنوی گزارشگر حفظ شود و آمر به‌معروف و ناهی از منکر دلگرم باشد که دستگاه قضایی پشتیبان او است و در مقابل زمینه تهمت زنی نیز فراهم نشود. امیدواریم همانگونه که آیت الله رئیسی نیز گفته است که «از گزارشات مردمی پیرامون فساد حمایت می‌کنیم و مخبرین و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم»، هر چه سریعتر با همکاری مجلس یازدهم سازو کارهای قانونی حمایت از سوت زنی تدوین، مصوب و به اجرا گذاشته شود. ایران اسلامی باید برای مفسدین ناامن شود و هزینه فساد در جامعه بالا رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.