شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی/۵

شریفی: خروج انجمن سینماداران از خانه سینما تصمیمی مدبرانه، هوشمندانه و به جا بود/ همه اصناف باید به فکر خروج از خانه سینما باشند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی اقدام انجمن سینماداران ایران برای جدایی از خانه سینما، در خصوص لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی گفت: خروج انجمن سینماداران از خانه سینما تصمیمی مدبرانه، هوشمندانه و به جا بود و بنده بسیار خرسندم که این صنف از خانه سینما خارج شد چرا که مدیران خانه سینما هیچ تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات عدیده اهالی سینما در هیچ یک از صنوف ندارند و تنها در فکر دستیابی به منافع شخصی شان هستند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما تنها اسم و عنوان خانه سینماگران را با خود به یک می کشد و به هیچ عنوان خانه سینماگران نیست بلکه خانه ای است وابسته به دولت که برخی رفقای مدیران دولتی در آنجا به عنوان مدیر و مسئول حضور دارند که حتی وقتی پایان عمر مدیریتی شان فرا می رسد باز هم انتخابات برگزار نمی کنند و به صندلی هایی که برایشان منافع بسیار در پی دارد چسبیده اند و هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: امروزه با این حرکت شایسته انجمن سینماداران همه اصناف باید به فکر خروج سریع از خانه سینما باشند؛ اصناف باید هویت مستقل خود را پیدا کنند و تلاش جدی برای رفع بحران های به وجود آمده در زندگی اعضای شان داشته باشند. ما نیازمند صنوفی مستقل در سینمای ایران هستیم، صنوفی که بدنه سینما آن را تشکیل داده باشند نه بدنه دولت!

شریفی با بیان اینکه ما وجود آدم های دولتی را در خانه سینما برنمی تابیم اظهار داشت: ما نیازمند حضور مدیرانی از دل اهالی سینما در خانه سینما هستیم که با دردها، مشقات و رنج های همه اهالی سینما آشنا باشند و تدبیری عاجل برای رفع بحران امنیت شغلی، بیمه بیکاری و... اعضا داشته باشند.

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: من به عنوان یک سینماگر مخالف ۱۰۰ درصد ادامه فعالیت های خانه سینما به شکل فعلی هستم و معتقدم باید هرچه سریع تر صنوف تدبیری اندیشه کنند تا خانه سینما از این وضعیت فعلی نجات پیدا کند. این افرادی که امروزه به عنوان مدیر و مسئول در خانه سینما حضور دارند برای اهالی سینما چه کاری انجام داده اند؟ چه تدبیری برای رفع بحران در زندگی اهالی سینما داشته اند؟ این ها حتی عیدی های میلیاردی وزارت ارشاد و پول های کمک معیشتی و... را تنها به برخی دوستان و آشنایان خود دادند و دست قاطبه اهالی سینما را از این کمک ها خالی گذاشتند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.