شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

پوران درخشنده:

چطور به یک بازیگر دستمزد میلیاردی می‌دهند/این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود؟

پوران درخشنده در فیلم سینمایی زیر سقف دودی

سینماپرس: کارگردان فیلم «زیر سقف دودی» گفت: در شرایط بحرانی امروز سینما چطور یک بازیگر برای یک ماه حضور جلوی دوربین یک میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود که به این راحتی و بدون هیچ وسواسی خرج می‌شود؟

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون تولیدات اخیر سینمای کشور با وجود شرایط کرونایی گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از آثار سینمایی وارد مرحله تولید شده‌اند، نکته حائز اهمیت در این مورد این است که با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا و افت شرایط اقتصادی سینما برخی سازندگان چطور به راحتی با هزینه‌های بالا به تولید آثار می‌پردازند.  

وی در همین راستا ادامه داد: سوال اصلی اینجاست، با شرایطی که به سینمای کشور تحمیل شده برخی آثار چطور به راحتی به روند تولیدشان ادامه می‌دهند و این سرمایه‌های کلان چطور وارد سینما می‌شود؟.  

/////////////////////////////////

کارگردان فیلم «زیر سقف دودی» با اشاره به وضعیت نامشخص سینما در شرایط موج دوم کرونا اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی هستیم که بسیاری از فیلمسازان با سابقه و صاحب سبک با داشتن فیلم‌نامه و طرح‌های دغدغه‌مند و اجتماعی موفق به تهیه سرمایه نمی‌شوند، اما در نقطه مقابل برخی فیلمسازان تازه وارد به راحتی پشت سر هم کار می‌کنند، بسیاری از آثار در کمترین زمان ساخته و اکران می‌شوند در صورتی که بسیاری از کارگردانان سال‌هاست که خانه نشین هستند.  

وی در همین ارتباط تصریح کرد: سینمای امروز کشور پرسش‌ها و خلاءهای فراوانی را در بخش سرمایه و ورود آن احساس می‌کند، سوالاتی که به هیچ وجه پاسخ داده نمی‌شود و با این روند سینما را به سمت نابودی کامل می‌کشاند. من در حال حاضر دو فیلمنامه کامل و آماده ساخت دارم، اما همچنان با نبود سرمایه روبرو هستم، اما می‌بینیم که کارگردانی وجود دارد که کار اولش تمام نشده فیلمبرداری کار دومش را شروع می‌کند، تعجب آور است که این سرمایه چطور فقط به یک کارگردان تزریق می‌شود؟.  

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» با تاکید بر وضعیت ناهنجار کرونا در کشور ادامه داد: من به شدت دوست دارم که فیلمهایم را بسازم، اما به خاطر وضعیت کرونا به عوامل و بازیگرانم فکر می‌کنم که جانشان به خطر نیفتد، اما در مقابل می‌بینم که برخی به راحتی و بدون ترس در حال فیلمسازی هستند.  

وی با اشاره به ورود سرمایه‌های نامشروع به سینما اذعان کرد: من به شخصه با ورود سرمایه‌های نامشروع به سینما و پدیده پولشویی از نزدیک مواجه شده ام، این مواجهه به راحتی قابل لمس است، زیرا در شرایط بحرانی امروز سینما چطور یک بازیگر برای یک ماه حضور جلوی دوربین یک میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود که به این راحتی و بدون هیچ وسواسی خرج می‌شود؟.  

/////////////////////////////////

این کارگردان سینما ادامه داد: من به وضعیت امروز سینما معترضم، چرا بخش عمده سرمایه سینما دست چند نفر افتاده و همه چیز انحصاری شده است، چرا نسل جوان و با انرژی ما به طور کامل نادیده گرفته شده است؟، روزانه تعداد زیادی بازیگر از آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، اما همه بیکارند، در صورتی که برخی بازیگران سالانه چند کار پشت سر هم انجام داده و دستمزدهای نجومی می‌گیرند، متاسفانه سینمای امروز به هیچ وجه عدالت ندارد و نسل جوان ما پاسوز همین بی عدالتی شده است.  

درخشنده با تاکید بر اهمیت سلامتی انسان‌ها در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: از نظر من جان مردم مهم است، به نظر من تولید فیلم در شرایط فعلی که جان عوامل و بازیگران به خطر می‌افتد به هیچ وجه درست نیست، شخصا اگر شرایط مالی هم مساعد بود ترجیح می‌دادم که پروژه‌ام را وقتی بسازم که از امنیت و سلامتی عوامل مطمئن باشم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.