یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

فرحناز منافی‌ظاهر:

سیاری از پروژه‌های سینمایی با بدقولی تهیه‌کنندگان به مشکل می‌خورد

فرحناز منافی ظاهر

سینماپرس: بازیگر سریال «پدر سالار» گفت: سینمای امروز به سمت انتخاب بازیگران سرمایه دار رفته است، بازیگرانی که یا خودشان پول دارند و یا می‌توانند برای فیلم اسپانسر جذب کنند، نکته ناراحت کننده آنجاست که این بازیگران معمولا بی استعداد هستند و اثر را نابود می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، فرحناز منافی‌ظاهر در گفت‌وگو با میزان، پیرامون شیوه و وضعیت انتخاب بازیگران در سینما گفت: وضعیت نقش گرفتن و انتخاب بازیگر در سینمای امروز وضعیت به شدت وخیمی است، پیشتر بازیگران براساس اولویت، کیفیت و سابقه انتخاب می‌شدند اما امروز به راحتی با آوردن سرمایه می‌توان هر نقشی را خرید.  

وی در همین راستا ادامه داد: سینمای امروز به سمت انتخاب بازیگران سرمایه دار رفته است، بازیگرانی که یا خودشان پول دارند و یا می‌توانند برای فیلم اسپانسر جذب کنند، نکته ناراحت کننده آنجاست که این بازیگران معمولا بی استعداد هستند و اثر را نابود می‌کنند اما این اتفاق انگار برای فیلمساز اهمیتی ندارد و با هر کیفیتی صرفا برای پول نقش به آن نابازیگر می‌رسد.  

نقش فروشی در سینمای کشور بیداد می‌شود/تهیه کنندگان سینما بدقول هستند

وی با اشاره به سابقه خود در سینما افزود:عجیب است بازیگری باشی که اکثریت سابقه‌ات برای بازی در فیلم‌های سینمایی باشد اما مخاطب خیال کند که تو بازیگر سینما نبوده و تنها برای سریال ساخته شده‌ای، شخص من بعد از نزدیک به سی فیلم سینمایی هیچ پیشنهادی از سینما ندارم، اگر هم پیشنهادی باشد برای نقش‌های بی اهمیت و گذرا است.  

بازیگر فیلم «عروس» با ابراز گلایه از وضعیت بازیگران پیشکسوت سینما تصریح کرد: اوضاع پیشکسوتان سینما وحشتناک است. هیچکس هوای این قشر را ندارد و اصلاً کسی نمی‌داند که این‌ها چه طور و در چه شرایطی زندگی می‌کنند. اصلا کسی فهمید در پنج ماه گذشته که همان نقش‌های کوچک هم به واسطه شیوع کرونا وجود نداشت بسیاری از بازیگران پیشکسوت به نان شبشان هم محتاج بودند، عجیب است که چرا هیچ نهادی از ما حمایت نمی کند.  

وی حضور برخی بازیگران در سینما را نابجا دانست و اضافه کرد: من در سریال «پدرسالار» بازی کردم، سریالی که در زمان خود بهترین سریال بود، خیابان برای دیدنش خلوت می‌شد، باور کنید اگر به کسی بگویی که یک بازیگر زمانی در پرمخاطب ترین سریال کشور بازی می‌کرده و نقش اصلی داشته و حالا بیکار است تعجب می‌کند اما من اینگونه شدم.  

بازیگر فیلم «دخترشیرینی فروش» دلیل کم‌کاری خود را اینگونه تشریح کرد: بازی نمی‌کنم، چون پیشنهادی نیست و اگر هم باشد می‌خواهند با مبلغ بیست سال پیش برایشان بازی کنم. مشخصاً من با این وضع بازی نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم بیکار باشم.

نقش فروشی در سینمای کشور بیداد می‌شود/تهیه کنندگان سینما بدقول هستند

وی در همین راستا ادامه داد: وضعیت سینمای امروز تنها و تنها با برنامه ریزی درست می‌شود، مسئولین سینمایی باید وضعیت را درک کنند، خودشان را جای ما بگذارنند و کمی به جای شعار عمل کنند. گاهی با تمام این شرایط سخت کار را قبول می‌کنم و می‌بینم نقش مقابلم با اینکه حتی یکبار هم تجربه بازی نداشته کاملاً با لابی و باندبازی به سینما آمده است.

منافی‌ظاهر با اشاره به بد عهدی بسیاری از تهیه‌کنندگان سینما خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های سینمایی با بدقولی تهیه‌کنندگان به مشکل می‌خورد. خود من سال‌ها پیش در یک پروژه بازی کردم و هنوز ۶ میلیون دستمزدم را دریافت نکردم. شش میلیون تومان آن موقع در حال حاضر چه ارزشی دارد. تازه با این وضع تهیه کننده هنوز هم نمی‌خواهد پولم را بدهد و پس می‌خواهد پولم را سر قبرم بیاورد؟.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.