سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

فیلم های ضعیف در سایه تعطیلات دوباره کرونایی؛

شکست قطعی گیشه سینماهای کشور در سال ۱۳۹۹

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: سینمای سال ۹۹ از همان ابتدا با رکود فراوانی همراه بود، شاید بازگشایی در سینماها امید تازه‌ای به اهالی سینما داده بود، اما حال با تعطیلی دوباره همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و به احتمال فراوان این تعطیلی می‌تواند ادامه کار در سینمای سال ۹۹ را با مشکلات فراوانی روبرو نماید.

به گزارش سینماپرس، سینماهای سراسر کشور با شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته تعطیلی طولانی مدتی را تجربه کردند، اما این تعطیلی تنها به سالن‌های سینما ختم نشد و بسیاری از تولیدات سینمایی نیز با مشکلات فراوانی به کار خود ادامه دادند.  

تعطیلی سینماها در ابتدا تنها به مدت یک هفته رقم، اما این تعطیلات تا تیر ماه سال جاری ادامه یافت، بازگشایی سینماها در تاریخ یکم تیر ماه سال جاری امید آغاز دوباره این هنر را در میان اهالی سینما ایجاد کرد. البته این امید کم حاشیه نبود و از همان لحظات ابتدایی با انصراف دو فیلم آغاز شد.  

شکست سینمای سال ۹۹ با تعطیلات دوباره کرونایی

فیلم‌های «خوب، بد، جلف: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت از همان ابتدا با طرح گلایه نبود تبلیغات مناسب از اکران انصراف دادند، اما این انصراف تنها یک شب ادامه داشت و با وساطت سازمان سینمایی این دو فیلم آغاز به کار کردند.  

علاوه بر فیلم‌های فوق آثاری همچون «جهان با من برقص» به کارگردانی «سروش صحت»، «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی، عطر داغ ساخته علی ابراهیمی از دیگر آثاری هستند که در چرخه اکران بعد از بازگشایی سینماها روی پرده رفتند.

نکته قابل توجه در قبال اکران در سینماهای کشور فروش تنها دو فیلم در میان نزدیک به هشت فیلم اکران شده است، آثاری که در کنار هم به یک میلیارد فروش فروش هم نرسیدند. البته ماجرای فروش در سینماها تنها به این آثار ختم نمی‌شد بلکه دو اثر پرفروش چرخه اکران هم در کنار یکدیگر تنها به سه میلیارد فروش در نزدیک به دو هفته اکران دست یافتند.  

وضعیت اکران در سینماهای کشور به صورت جسته گریخته به همین شکل ادامه داشت و براساس تصمیم شورای صنفی نمایش سه فیلم جدید «پیشی میشی»، «آنجا همان ساعت» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» هم قرار بود از هفته جاری به چرخه اکران در سینماها اضافه شوند، اما به یکباره فیلم سوم با نام «پیشی میشی» از اکران انصراف داد.  

این وضعیت تا جایی پیش رفت که حال خبر از انصراف فیلم سینمایی «شنای پروانه» از ادامه اکران به گوش می‌رسد، رسول صدرعاملی تهیه کننده این فیلم به دلیل شیوع موج دوم بیماری کرونا از اکران انصراف داد، هرچند شورای صنفی نمایش این انصراف را تصمیم یک جانبه تهیه کننده اثر دانست.  

در همین حین و آشفته بازار چرخه اکران، خبری تازه حواشی سینمای سال ۹۹ را بار دیگر به اوج رساند، سینماها بار دیگر با تعطیلی یک هفته‌ای مواجه شدند، تعطیلی که به احتمال فراوان می‌تواند همچون اسفند ماه بار دیگر به یک تعطیلات طولانی مدت برای محبوب‌ترین هنر کشور تبدیل شود.  

سینمای سال ۹۹ از همان ابتدا با رکود فراوانی همراه بود، شاید بازگشایی در سینماها امید تازه‌ای به اهالی سینما داده بود، اما حال با تعطیلی دوباره همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و به احتمال فراوان این تعطیلی می‌تواند ادامه کار در سینمای سال ۹۹ را با مشکلات فراوانی روبرو نماید.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.