سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

قابل توجه ژنرال های بنفش؛

«هیسپان تی وی» عامل نفوذ ایران در کشورهای آمریکای لاتین

شبکه هیسپان تی وی

سینماپرس: وب‌سایت انگلیسی «رادیو فردا» با انتشار گزارشی در واکاوی عملکرد شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی معاونت برون مرزی صداوسیما، عملکرد این شبکه در افزایش حضور رسانه‌ای و بسط نفوذ فرهنگی ایران در منطقه آمریکای‌لاتین را موفق ارزیابی کرد.

به گزارش سینماپرس، این وب‌سایت از راه‌اندازی این شبکه توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 2012 برای کشورهای اسپانیایی زبان نوشته و به دیدگاه‌های ضدآمریکایی و ضدغربی آن‌اشاره کرده است که به تقویت نفوذ ایران در کشورهای آمریکای لاتین کمک می‌کرد.
«رادیو فردا» در ادامه به نقل از امانوئل اوتولنگی، پژوهشگر مسائل ایران در حوزه آمریکای لاتین و از اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نوشت که ایران همواره به این قاره به مثابه بستری برای توسعه قدرت نرم خود نگاه می‌کند.
در این وب‌سایت آمده است که آغاز به کار شبکه هیسپان تی وی، علی‌رغم فاصله جغرافیایی زیاد و اختلافات فرهنگی و مذهبی، بخشی از برنامه‌های ایران برای تقویت حضور و نفوذ خود در این منطقه بوده و توانسته با دولت‌های چپ آمریکای لاتین همانند بولیوی در زمان اوا مورالس، کوبا در زمان کاسترو و نیکاراگوئه در زمان دانیل اورتگا ارتباط نزدیکی برقرار کند و با آنها متحد شود. در بخشی دیگر جوزف هومایز، پژوهشگر مرکز Secure Free Society و همچنین یکی از نویسندگان کتاب «نفوذ استراتژیک ایران در آمریکای لاتین» می‌گوید: شبکه هیسپان تی‌وی با برنامه‌های خود مردم بومی کشورهایی همچون پرو و اکوادور را نیز مورد توجه قرار داده و سعی می‌کند تا با پرداختن به مشکلاتی همچون فقر و نژادپرستی که مردم بومی با آنها مواجه‌اند، آنها را به خود جذب کند.
«رادیو فردا» از هیسپان تی وی به عنوان یک رسانه آلترناتیو یاد کرد و درباره مسدود شدن حساب‌های کاربری متعلق به آن در شبکه‌های اجتماعی گزارش داد: این اقدامات (توسط گوگل) به هیسپان تی وی این فرصت را می‌داد تا خود را در قالب یک شبکه آلترناتیوی معرفی کند که با رسانه‌های بزرگ دنیا رقابت و مقابله می‌کند. جوزف هومایر می‌گوید: بعد از آنکه هیسپان تی وی مسدود شد، این فرصت را پیدا کردند تا درخصوص سانسورهایی که آزادی رسانه‌ها را هدف گرفته‌اند، محتواهایی را منتشر کنند.
در گزارش «رادیو فردا» آمده است: هیسپان تی وی از طریق گزارشگری تحولات جهانی از زاویه نگاه ایران، جمهوری اسلامی ایران را تبلیغ می‌کند. با این حال، برنامه‌هایی را نیز پخش می‌کند که به طور مستقیم در حمایت از ایران است. این شبکه برنامه‌هایی را تولید می‌کند که به طور خاص روی جمهوری اسلامی متمرکز است.  در پایان این گزارش آمده است: هیسپان تی‌وی نشان داده که توانسته در افزایش نفوذ ایران و تقویت ردپای جمهوری اسلامی در این قاره موفق عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.