دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

در بارسلون اسپانیا؛

تعطیلی دوباره سینماها با شروع موج دوم کرونا

سالن سینما

سینماپرس: با از راه رسیدن موج دوم ابتلا به ویروس کووید-۱۹ سینماهای بارسلون دوباره تعطیل شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کمتر از یک ماه پس از آنکه سینماهای بارسلون در ۲۶ ژوئن (۵ تیر) کارشان را از سرگرفتند، اکنون دوباره مجبور به تعطیلی شدند. تعطیلی سینماها بخشی از مقررات مربوط به شیوع موج دوم کروناست که برای در خانه ماندن مردم توسط دولت منطقه کاتالان اتخاذ شده است.

تعطیلی سینماهای این منطقه از شنبه ۱۹ جولای شروع شده است.

هر چند در اعتراض به این تصمیم پادشاه فیلیپ ششم و همسرش لتیتیا در توییتر اعلام کردند که شنبه شب به یک مجموعه چند منظوره مادرید رفتند و فیلم تماشا کردند تا از بخش سینما حمایت کنند اما جمعیت حدود ۴ میلیون نفری بارسلون تنها اجازه دارند برای فعالیت‌های ضروری خانه را ترک کنند.

با این تصمیم دولت کاتالان، ۲۶۷ پرده سینما که در ۲۸ مجموعه سینمایی واقع هستند کار خود را متوقف کردند. این سینماها ۶۳ میلیون یورو (۷۱.۲ میلیون دلار) در گیشه ۲۰۱۹ فروش کرده بودند که حدود ۱۰ درصد کل فروش سینمایی اسپانیا است. این در حالی است که بازار فیلم اسپانیا پنجمین بازار بزرگ سینما در اروپا را تشکیل می‌دهد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران کاتالان از این تصمیم به عنوان یک فاجعه یاد کرد. وی گفت: این شرایط و بستن فوری سینماها به این معنی است که توزیع فیلم‌های بزرگ‌تر متوقف می‌شود و تنها این فیلم‌ها هستند که می‌توانند گیشه را دوباره فعال کنند.

وی افزود: بستن سینماها این سیگنال را می‌رساند که در هنگام اجرای قدامات ایمنی سینماها امن نیستند، در حالی که دیگر اشکال گردهمایی‌های اجتماعی مثل رستوران‌ها یا مهمانی‌های خیابانی هنوز دارند ادامه می‌یابند.

این در حالی است که نخستین نشانه‌های بهبودی در سینماهای اسپانیا از ۱۵ جولای (۲۵ تیر) و با نمایش «اسکوب!» مشاهده شده بود که در روز نخست اکران موجب فروش ۱۰۷ هزار یورویی (۱۲۱ هزار دلار) شد که نشان دهند افزایش ۴۳ درصدی فروش در مقایسه با چهارشنبه پیشش بود.

حدود ۶۰ درصد سینماهای کاتالانیا از ۲۶ ژوئن دوباره بازگشایی شدند و این همراه با برگزاری یکی از اولین فستیوال‌های جهان یعنی جشنواره فیلم بی‌سی‌ان بود که ۸ هزار نفر را به خود جلب کرد.

سخنگوی دولت کاتالونیا در بیانیه‌ای گفت برای اینکه مجبور نشویم در هفته‌های آینده بار دیگر همه کشور را قرنطینه کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه در این منطقه فعالیت‌ها را کند و محدودیت‌های اجتماعی را اجرا کنیم.

محدودیت‌های جدید برای ۲ هفته در کلانشهر بارسلون و شهرهای اطراف اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.