شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

سعید الهی:

مدیران فرهنگی باید سازوکارهای نظارتی خود در مورد «شبکه نمایش خانگی» را مجدداً مورد بازنگری قرار دهند

سعید الهی

سینماپرس: دومین بخش از قسمت سوم مجله فرهنگی «تسنیم» با موضوع «آسیب‌شناسی سریال‌های شبکه نمایش خانگی» با حضور بیژن بیرنگ، سعید الهی و کیوان امجدیان منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، دومین بخش از قسمت سوم مجله فرهنگی تسنیم با موضوع «آسیب‌شناسی سریال‌های شبکه نمایش خانگی» با حضور بیژن بیرنگ(نویسنده و کارگردان)، سعید الهی (کارشناس و منتقد سینما) و کیوان امجدیان (مجری ــ کارشناس) منتشر شد.

در این میزگرد، بیژن بیرنگ نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ضمن تأکید بر لزوم شناخت نیاز جامعه از سوی نویسندگان و کارگردانان حوزه شبکه نمایش خانگی، گفت: ضروری است که نیاز جامعه و مخاطب را بشناسیم و بر مبنای نیاز مخاطب، دست به ساخت فیلم و سریال بزنیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا، مجموعه نیازهای مخاطب طی 10 سال آینده را شناسایی و متناسب با آن نیازها نسبت به تولید آثار سینمایی و تلویزیونی اقدام می‌کنند اما ما در کشورمان از چنین اصلی تبعیت نمی‌کنیم.

بیرنگ تصریح کرد: ما همواره در پی سلیقه مردمیم و اساساً سلیقه مخاطب را با نیازهایش اشتباه گرفته‌ایم؛ در چنین شرایطی طبیعی است که نتوانیم پاسخگوی نیاز مخاطبانمان باشیم.

در بخش دیگری از این میزگرد، سعید الهی کارشناس و منتقد سینما با اشاره به بحث پول‌شویی در شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی و سینما می‌توانند ابزاری برای پول‌شویی باشند؛ با این‌وجود، باید مراقب بود که امنیت سرمایه‌گذاری در فضای فرهنگ و هنر کمرنگ نشود.

وی تصریح کرد: مدیران فرهنگی ما باید نقش حاکمیتی خود را نسبت به شبکه نمایش خانگی به درستی ایفا و سازوکارهای نظارتی را مجدداً مورد بازنگری قرار دهند؛ اگر دوستانی که در این حوزه مسئولیت دارند، با جدیت به شبکه نمایش خانگی ورود نکنند، شرایط کنونی تغییری نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.