دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

پروانه معصومی:

نمی‌دانم چرا باید در چنین شرایطی سینماها باز باشند

پروانه معصومی در اختتامیه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: اگر مخاطبان به سینما نمی‌آیند حق دارند، هر روز تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بیشتر می‌شود و به همین دلیل من نمی‌دانم چرا باید در چنین شرایطی سینماها باز باشند، بدون شک حضور تماشاگر سینما در یک سالن سر بسته احتمال ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

به گزارش سینماپرس، پروانه معصومی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت سینما پس از شیوع بیماری کرونا گفت: تا آنجا که می‌بینم و می‌شنوم وضعیت سینما اصلا خوب نیست و فیلم‌های بسیار کمی در چرخه اکران حضور دارند، از طرفی آثاری هم که روی پرده هستند به هیچ عنوان فروش خوبی ندارند که البته از نظر من طبیعی است.  

وی حفظ جان انسان را مهمترین نکته دانست و اظهار کرد: اگر مخاطبان به سینما نمی‌آیند حق دارند، هر روز تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بیشتر می‌شود و به همین دلیل من نمی‌دانم چرا باید در چنین شرایطی سینماها باز باشند، بدون شک حضور تماشاگر سینما در یک سالن سر بسته احتمال ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در همین راستا ادامه داد: وقتی فیلم‌ها نمی فروشند و مخاطب هم جرات ورود به سالن سینما را ندارد چرا باید همچنان شاهد فعالیت سینماها باشیم؟، مگر با باز بودن سینما در شرایط بحران کرونا برای این هنر که پیش از این هم وضعیت خوبی نداشت اتفاقی می افتد؟.

وی با اشاره به شکست سینماها پس از بازگشایی اذعان کرد: از نظر من کار درست را فیلمسازانی می کنند که فعلا از اکران اثر خود سر باز می‌زنند، زیرا همه می‌دانیم که وضعیت فعلی به هیچ وجه برای بازگشت سرمایه یک اثر مناسب نیست، از طرفی وقتی صحبت از جان انسانها می‌شود نباید صرفا برای اعلام اینکه سینما باز است دست به هر کاری بزنیم.  

بازیگر سریال «موسی (ع)» در همین رابطه ادامه داد: از نظر من تا بازگشت به وضعیت قبلی و اتمام کامل بیماری کرونا نباید به فکر باز کردن سینماها افتاد، اگر هم می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم این عمل به برنامه ریزی طولانی مدت و از طرفی صبوری نیازمند است.  

وی لزوم رعایت نکات بهداشتی را مهم خواند و اذعان کرد: از طرفی می‌بینیم که بسیاری از آثار وارد مرحله تولید شده اند، امیدوارم در این آثار نکات بهداشتی رعایت شود اما در چنین شرایطی اگر کاری هم به من پیشنهاد شود قبول نمی کنم زیرا می‌دانم که بازیگر بالاخره جلوی دوربین باید ماسک خود را در آورده و بازی کند که این امری خطرناک است.  

معصومی با تاکید بر استفاده از ماسک و حفظ بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که در این شرایط همگی باید در کنار هم به آنچه به عنوان وظیفه برگردنمان است عمل کنیم، بیماری کرونا بیماری خطرناکی است که تا وقتی یکی از نزدیکانمان آن را نگیرد شاید باورش نکنیم، از نظر من باید کرونا از قبل جدی‌تر گرفته شود، باید همه جا تعطیل شود تا بار دیگر شاهد کاهش تعداد تلفات این بیماری ناگوار باشیم، با حرف زدن چیزی حل نمی شود، بلکه باید تک تک ما به عنوان شهروند نکات بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.