سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

به کارگردانی سعید دولتخانی؛

اکران عمومی «قتل عمد» از ۱۵ مرداد

فیلم سینمایی قتل عمد

سینماپرس: محمد احمدی درباره اکران فیلم «قتل عمد» در شرایط کرونایی فعلی و ساختن فیلم‌های کم هزینه، اما جذاب توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه کننده «قتل عمد»، درباره پذیرفتن ریسک برای اکران این فیلم در شرایط فعلی که سینما به علت وجود کرونا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو نیست، به خبرنگاران جوان گفت: اول اینکه احساس کردم واقعا نمی‌شود که هیچ کاری برای سینما انجام نداد و دست روی دست گذاشت پس به نوبه خودم خواستم حرکتی کرده باشم ضمن اینکه سه فیلم در نوبت اکران دارم و باید به سرانجام می‌رساندم.

او افزود: برای اکران «قتل عمد» با شریکمان و کارگردان رایزنی‌هایی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اکران عمومی کنیم، در مجموع اگر فیلم خوب و جذاب باشد از طریق تبلیغات دهان به دهان و مواردی که برای آن در نظر گرفتیم می‌تواند نسبت به پتانسیلی که دارد و درخور آن است، مخاطب جذب کند.

این تهیه کننده با اشاره به علت همکاری با این پروژه و سعید دولتخانی به عنوان فیلم اولی گفت: فیلمنامه، سابقه این کارگردان و اخلاق حرفه‌ای او علت همکاری بود و با بودجه کمی که داشتیم به سرانجام رساندیم.

احمدی درباره ساختن فیلم‌های سینمایی با هزینه‌های پایین آن هم در شرایط اقتصادی فعلی اظهار کرد: مهمترین و اساسی‌ترین مسئله یک فیلم، فیلمنامه آن است و اینقدر باید جذاب باشد تا بتواند هزینه‌های تولید را پایین بیاورد. اما در کل بیشترین هزینه برای دستمزد بازیگران صرف می‌شود هرچند بازیگرانی که به شخصه با آن‌ها کار کردم آنقدر درک داشتند و فهیم بودند که بر اساس پتانسیل فیلمنامه و کلیت اثر، دستمزدهای خود را پایین آوردند و بخش فرهنگی فیلم را بیشتر مد نظر قرار دادند.

او ادامه داد: در مجموع دستمزد بازیگران نسبت به بودجه فیلم بالا است که برخی‌ها شاید توان پرداختش را دارند، اما شیوه کار کردن من به نحوی است که به بخش فرهنگی، فیلمنامه و محتوای فیلم بیشتر توجه می‌کنم و این باعث می‌شود بتوانم با بازیگران رایزنی‌هایی برای دستمزدشان داشته باشم و تخفیف بگیریم هرچند که در نهایت نظر نهایی آن‌ها مهم است که با یک پروژه کار کنند یا نه.

تهیه کننده «قتل عمد» ادامه داد: همیشه سعی کردم در تولید فیلم از بچه‌های مستعد تئاتر بهره ببرم تا بتوان چهره‌های جدید به سینما معرفی کرد پس به نظرم ما به عنوان تهیه کننده و حتی دوستان کارگردان باید این جسارت را داشته باشیم که بازیگران جدید معرفی کنیم و تجربه نشان داده اگر فیلمنامه‌ای خوب باشد و از بازیگران غیر چهره استفاده شود نهایتا در زمینه‌های مختلف موفق بوده است.

او افزود: در این فیلم هم چهره‌های معروف نداریم، اما از بازیگرانی بهره بردیم که به شدت خودشان را خوب نشان دادند و آینده دار هستند؛ این راهکاری است که می‌توان فیلم‌های خوب و کم هزینه ساخت و بازگشت سرمایه داشت، چهره جدید معرفی کرد، مخاطب را به سالن‌ها کشاند و در نهایت به کلیت سینما کمک کرد.

طبق جدیدترین خروجی شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی و تهیه کنندگی محمد احمدی از ۱۵ مرداد اکران عمومی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.