سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

با اجرای پوریا پورسرخ؛

مسابقه «ایرانیش» روی آنتن شبکه دوسیما

مجموعه مستند «ایرانیش»

سینماپرس: مسابقه «ایرانیش» بالأخره بعد از پیش‌تولید طولانی و مراحل تولید با پروتکل‌های بهداشتی با اجرای پوریا پورسرخ از امشب به آنتن می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، مسابقه "ایرانیش" بالأخره بعد از پیش‌تولید طولانی و مراحل تولید با پروتکل‌های بهداشتی با اجرای پوریا پورسرخ از امشب به آنتن می‌رسد. پس از گفت‌وگوی ویژه خبری "ایرانیش" با شعار "هر چیزی ایرانیش در اولویته تا خارجیش"در دکوری ۲ هزار و ۸۰۰ متری پخش خودش را آغاز می‌کند. مسابقه‌ای که با محوریت بازی‌های ایرانی ضمن سرگرم ساختن خانواده‌ها، در تلاش است فرهنگ ایرانی را بیش از پیش برجسته سازد.  

بازی‌های ایرانیِ هیجان‌انگیز و قابل رقابت برای تمامی رده‌های سنی در خانواده، مراحل مسابقه را تشکیل خواهند داد. همچنین؛ ضرب المثل‌ها، اشعار، اطلاعاتِ عمومی، تاریخی، فرهنگی و طبیعیِ سرزمینمان نیز در "ایرانیش" جایگاه ویژه‌ای دارند.

"ایرانیش" یکی از اولین مسابقات تلویزیونی است که نمونه خارجی ندارد و صفر تا صد آن توسط اعضای اتاق فکر برنامه طراحی شده است. محسن آزادی، مجری برنامه‌های گفت‌وگومحور شبکه دو سیما نیز به عنوان سردبیر و نویسنده در کنار این برنامه حضور دارد.

در این مسابقه ۶۴ خانواده‌ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در نهایت یک خانواده به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کند.

مسابقه در مورد بازی‌های محلی، بومی و قدیمی ایران است که به روز شده‌اند. بازی‌هایی که در گذشته در خانواده‌ها انجام می‌شد مثل اسم و فامیل، هفت‌سنگ، خروس جنگی و ... که طراحی امروزی شده تا نسل جدید هم بتواند با آن ارتباط برقرار کند. همچنین اطلاعات عمومی درباره تاریخ و جغرافیای ایران، ادبیات و شعر فارسی و ... از بخش‌های دیگر این مسابقه است.

"ایرانیش" کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و اجرای پوریا پورسرخ که دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.