سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

با حضور رئیس جهاد دانشگاهی؛

کارنامه چهار دهه‌ فعالیت جهاد دانشگاهی روی میز «چرخ»

برنامه چرخ

سینماپرس: دستاوردها و برنامه‌ی آینده‌ی جهاد دانشگاهی اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در این قسمت از برنامه، حافظ آهی، مجری-کارشناس «چرخ» با دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی گفت‌وگو خواهد کرد.

۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ ستاد انقلاب فرهنگی، برای تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد. گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه‌ی امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه‌ها و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به‌خصوص برای نسل جوان و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به‌منظور به‌کارگیری نتایج پژوهش از جمله‌ی اهداف جهاد دانشگاهی هستند. انجام دادن تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، ارائه‌ی خدمات علمی-فنی در زمینه‌های مختلف مورد نیاز جامعه، اجرای دوره‌های رسمی آموزش‌های علمی-کاربردی، جمع‌آوری و پردازش داده‌های علمی، انتشار مدارک و داده‌های علمی و ...از وظایفی هستند که جهاد دانشگاهی بر عهده دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «چرخ» چهار دهه‌ فعالیت این نهاد در حوزه‌های مختلفی هم‌چون پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و تجاری‌سازی را بررسی و تشریح می‌کند.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.