چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

کریم اکبری مبارکه:

سینما را ابزاری برای وحدت جهان اسلام کنیم

کریم اکبری مبارکه

سینماپرس: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر سینما بتواند به مناسبت‌هایی چون عید قربان نگاهی ویژه‌تر داشته باشد، عاملی در جهت جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما و تلویزیون، با بیان اینکه مناسبت‌هایی چون عید قربان و عید فطر ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به آثار سینمایی دارند؟ به حوزه اظهار کرد: موضوعاتی نظیر عید غدیر یا عید قربان در سینمای کشورمان بسیار مهجور واقع شده‌اند، این درحالیست که ظرفیت‌هایی چنین مناسبت‌هایی می‌تواند عاملی در جهت وحدت مسلمانان باشند. در عید قربان همه مسلمانان جهان، فریضه‌ای ابراهیمی را به جا می‌آورند و گامی دیگر به سوی خدا بر می‌دارند. این اتفاق مهم در خود داشته‌های متعددی دارد که نمی‌دانم چرا آنگونه که لازم است به آن توجه نمی‌شود.

وی افزود: در دنیایی که سعی می‌شود بین مسلمانان اختلاف انداخته شود، فیلم‌هایی که در آن به مشترکات دینی توجه می‌شود یکی از ابزارهای وحدت بخش است، البته لازم نیست حتماً به صورت کاملاً مستقیم به این موضوعات توجه شود، بلکه باید در داخل قصه‌های عادی به چنین موضوعاتی توجه کرد، یعنی حضور چنین اتفاقاتی را در دل زندگی مردم نشان دهیم.

این بازیگر ادامه داد: قصه‌هایی که مردم از آن دور هستند، هیچگاه نخواهد توانست با آنها ارتباط برقرار کند، برای مثال اگر قرار است نشان دهیم عید قربان در یک خانواده، چگونه عاملی در جهت شادی و نزدیکی افراد خانواده نسبت به یکدیگر است باید آن را در قالب قصه‌ای خانوادگی هم بیان کنیم. لازم به ذکر است برای رسیدن به این خواسته نیز حتماً باید از افرادی استفاده شود که نسبت به این موضوعات دغدغه شخصی دارند، چون کاری که بدون باور و اعتقاد ساخته شود هیچگاه به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

مبارکه تاکید کرد: نکته دیگری که در ساخت آثار ارزشی شرط اول را ایفا می‌کند، حمایت‌هایی است که از این دست تولیدات به عمل می‌آید، متاسفانه در شرایط فعلی کمتر فیلم‌های دینی و ارزشی در اولویت هستند و سینماها بیشتر تمرکز خود را معطوف به کارهای تجاری کرده‌اند، برای همین آنچنان که باید فرصت برای دیده شدن کارهای دینی پیش نمی‌آید. برای همین دولت باید به عنوان متولی کارهای فرهنگی حمایت ویژه‌ای از آثار که می‌خواهند موضوعات دینی را مد نظر قرار دهند داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بر خلاف برخی نظرها که فکر می‌کنند، کارهای دینی چندان برای مردم جذابیت ندارد، به نظرم این دست تولیدات ظرفیت بسیاری بالایی دارند، چون عموم مردم کشورمان به موضوعات دینی علاقه مند هستند، اما آنها کارهایی را می‌پسندند که با بهترین کیفیت تولید شود، برای همین وقتی سریالی نظیر «مختارنامه» ساخته می‌شود همه از آن استقبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.