یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

اما و اگرهای جابه جایی ها در شوراهای نظارت خانگی

شبکه نمایش خانگی*

سینماپرس: تغییر اعضاءشوراهای نظارت بر شبکه نمایش خانگی با اما و اگرهایی همراه بود که یکی از آنها برکناری دسته جمعی اعضاء این شورا بود.

به گزارش سینماپرس، علی رغم اینکه چندی پیش خبری منتشر شد که تولید سریال های شبکه نمایش خانگی متوقف شده است، انتشار خبر تغییر اعضاء شوراهی نظارتی با حاشیه هایی همراه شد.

بنا بر این گزارش، طی ماه های اخیر موضوع انتقال صدور مجوز تولید و نمایش آثار شبکه نمایش خانگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان صداوسیما از مهمترین اخبار فرهنگی بوده است. خبری که نه وزارت فرهنگ و ارشاد و نه سازمان صداوسیما هیچ توضیحی درباره آن نداده اند.

**حضور ۵ عضو جدید در شبکه نمایش خانگی

علی رغم این سکوت، به تازگی و با دستور سازمان سینمایی چهار عضو جدید وارد شورای پروانه ساخت خانگی شده‌اند و یک عضو جدید هم وارد شورای پروانه نمایش خانگی شده است.

در حقیقت مجید مغنیان، مسعود سفلایی، رضا خوشدل راد و عباس اکبری در شورای ساخت آثار خانگی(غیرسینمایی) و محمد مهدی یادگاری در شورای نمایش آثار خانگی(غیرسینمایی) اعضای جدید این شوراها هستند که جایگزین امیر آشتیانی، فرید فرخنده کیش، رحمان سیفی آزاد، حامد عنقا، بهروز مفید و مجید رضابالا شدند.

**بهروز مفید: ماه هاست استعفا کرده ام

انتشار این خبر اما به گونه ای بود که انگار سازمان سینمایی از عملکرد اعضاء رضایت نداشته و به یکباره آنها را برکنار کرده است. در این باره با «بهروز مفید» گفت و گویی داشتیم که او در این باره گفت: موضوع برکناری صحت ندارد. خود من ماه هاست که استعفا داده ام. فکر می کنم اسفندماه بود که اعلام کردم دیگر نمی خواهم در شورا باشم و از همان موقع هم دیگر کاری را بازبینی نکرده ام.

وی ادامه داد: من در حال حاضر درگیر تولید سریال هستم و از طرفی هم بازبینی آثاری که به شبکه نمایش خانگی می آمدند کار بسیار طولانی و زمان بری است به همین دلیل از حضور در این شورا استعفا کردم و فکر میکنم بروز چنین شایعاتی به این دلیل است که به یکباره جایگزین افرادی که استعفا کرده بودند، اعلام شده و به نظر رسیده که همه ما با هم تغییر کرده ایم.

**رحمان سیفی آزاد: درگیر «ملکه گدایان» هستم/ برکناری صحت ندارد

«رحمان سیفی آزاد» به فارس گفت: من در حال حاضر درگیر تولید سریال «ملکه گدایان» در شبکه نمایش خانگی هستم و پیش از این اعلام شده بود که اگر کسی از اعضاء خودش درگیر کاری در شبکه نمایش خانگی شد، از حضور در شورا انصراف دهد تا شائبه ای پیش نیاید.

وی ادامه داد: من هم به همین دلیل مدتی پیش استعفای خود را اعلام کردم. تا جایی که میدانم سایر اعضاء که تغییر کردند نیز هرکدام در یک بازه زمانی مختلفی به دلایل خودشان استعفاء خود را اعلام کرده بودند اما به دلیل اینکه سازمان سینمایی به یکباره اعضای جایگزین را اعلام کرده، برخی از این اعلام دچار سوءبرداشت شده اند و فکر کرده اند که اعضاء برکنار شده اند. درحالی که چنین موضوعی صحت ندارد و همه به همان دلایلی که گفتم تغییر کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.