سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

در دی ماه ۱۳۹۹؛

احتمال برگزاری توأمان حراج سیزدهم و چهاردهم تهران

حراج تهران

سینماپرس: بر اساس شنیده‌ها، احتمال دارد دوره سیزدهم و چهاردهم حراج تهران ادغام و در دی ماه برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی و به تعویق افتادن برنامه‌های فرهنگی هنری، حراج تهران را هم که یکی از رویدادهای مهم هنرهای تجسمی است، تحت تأثیر قرار داد؛ تا جایی که امسال این مراسم در زمان مقرر خود برگزار نشد.

در حالی که سیزدهمین دوره حراج تهران با ارائه آثار کلاسیک و مدرن باید در تیرماه سال جاری برگزار می شد، تاکنون برپا نشده و پیش‌تر هادی مظفری مدیرکل اداره هنرهای تجسمی ارشاد، طی مصاحبه‌ای به خبرنگار ما گفته بود که بنا بر درخواست مسئولان حراج تهران، سیزدهمین دوره این رویداد در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

اما با شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین شرایط اقتصادی این روزها، شنیده‌ها حاکی از این است که احتمال برگزاری این حراج در شهریور ماه بسیار کم است و به احتمال زیاد، دوره سیزدهم و چهاردهم حراج که باید در سال ۹۹ برگزار می شد، با یکدیگر ادغام و هر دو حراج در دی ماه برگزار می‌شوند.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که وضعیت اقتصادی نامشخص جامعه و نوسان‌های بازار ارز این رویداد را با مشکل جدی روبه رو کرده است؛ زیرا بیشتر مجموعه داران و فروشندگان قیمت آثار خود را به دلار حساب می‌کنند. اگر مسئولان حراج بخواهند آثار را طبق قیمت فعلی دلار قیمت گذاری کنند، اختلاف شائبه انگیزی بین قیمت‌های دوره‌های پیشین و فعلی به وجود می‌آید که قطعاً به حواشی این رویداد دامن خواهد زد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید مدیر حراج تهران در شرایط کرونایی و بحرانی جامعه، چه تصمیمی برای برگزاری این رویداد تجاری خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.