دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

شبکه خبر همچنان در صدر؛

مخاطب ۶۰ درصدی شبکه‌های استانی صداوسیما

آرم شبکه های استانی صدا و سیما

سینماپرس: نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های استانی صداوسیما در بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد ۶۰٫۷ درصد از مردم پای این شبکه‌ها نشسته‌اند.

به گزارش سینماپرس، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های استانی و محلی صداوسیما و رضایت آنان از این شبکه‌ها در بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد ۶۰٫۷ درصد از مردم پای این شبکه‌ها نشسته‌اند و خبر تلویزیون با ۷۸٫۳ درصد بیننده و خبر رادیو با ۵۰٫۳ درصد شنونده، پرمخاطب‌ترین قالب برنامه‌ای پخش شده در این شبکه‌ها بوده است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، برنامه‌های سیمای گرگان توانسته با جذب ۷۷ درصد مخاطب، این شبکه را به پربیننده‌ترین شبکه استانی تبدیل کند و رادیو سنندج هم با ۴۴٫۵ درصد مخاطب در جایگاه پرشنونده‌ترین رادیوی استانی ایستاده است.

حدود ۷۰٫۵ درصد بینندگان شبکه‌های استانی و محلی از برنامه‌های این شبکه‌ها راضی بوده‌اند و در همین حال، شبکه مهاباد با جلب رضایت ۸۶ درصدی، توانسته بیشترین میزان رضایت مخاطب را از آن خود کند.

مقایسه این نظرسنجی با مدت زمان مشابه پارسال حکایت از آن دارد که میزان بیننده شبکه‌های استانی و محلی در مقایسه با آمار ۵۹ درصدی بهار سال گذشته ۱٫۷ درصد رشد داشته است.

اخبار شبکه‌های استانی و محلی سیما هم ۵۶٫۷ درصد از مخاطبان را مشتری تلویزیون کرده است و در این میان زنجان با ۷۱٫۸ درصد مخاطب، بیشترین میزان بیننده خبر را در میان شبکه‌های استانی داشته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد در میان قالب‌های مختلف، بینندگان شبکه‌های استانی بیشتر خبر (۷۸٫۳ درصد) را تماشا کرده‌اند. فیلم‌های سینمایی (۲۹٫۳ درصد)، سریال‌ها (۲۱٫۷ درصد) و برنامه‌های ترکیبی (۲۰٫۸ درصد) دیگر برنامه‌ها و قالب‌هایی بوده‌اند که بینندگان شبکه‌های استانی تماشا کرده‌اند.

در میان جنبه‌های مختلف عملکرد سیمای استانی، بینندگان شبکه‌های استانی در خصوص «استفاده از فرهنگ، آداب و رسوم بومی» با اعلام رضایت ۷۳٫۴ درصدی، بیشتر از دیگر جنبه‌ها همچون استفاده از مجریان محلی و بومی (۷۱ درصد)، استفاده از گویش و لهجه محلی (۷۰٫۲ درصد)، استفاده از پوشش‌های محلی (۶۷ درصد)، استفاده از بازیگران محلی و بومی (۶۶٫۹ درصد) و پرداختن به مسائل محلی و استانی (۶۵٫۶ درصد) رضایت داشته‌اند.

در مقایسه میان شبکه‌های استانی و محلی، میزان بیننده برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما در گرگان (۷۷ درصد) بیشترین و در بوشهر (۴۲٫۵ درصد) کمترین است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد ۲۰٫۷ درصد از بینندگان شبکه‌های استانی گفته‌اند «بیان مشکلات مردم شهر و استان» سبب بهتر شدن برنامه‌های این شبکه‌ها خواهد شد.

بر اساس این نظرسنجی، رادیوهای استانی هم در بهار امسال ۲۸٫۵ درصد شنونده داشته‌اند و در میان این شبکه‌ها رادیو سنندج با ۴۴٫۵ درصد مخاطب بیشترین شنونده را داشته است. در مقایسه میان شبکه‌های رادیویی استانی و محلی، میزان شنونده برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما در سنندج (۴۴٫۵ درصد) بیشترین و در قم (۱۳٫۲ درصد) کمترین است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.