شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛

اعلام اسامی ۴۰ فیلم منتخب در بخش مسابقه نقد، تحلیل و پژوهش

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: اسامی ۴۰ فیلم منتخب در بخش مسابقه نقد و تحلیل و پژوهش شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، منتقدان می‌توانند با انتخاب اثر مورد نظر خود و نگارش نقد، تحلیل و یا پژوهشی در خصوص سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب و مقاومت در بخش مسابقه نقد و تحلیل و پژوهش شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شرکت و آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

در بخش نقد، رعایت اصول و ساختار محتوایی اثر، در بخش تحلیل، جهان‌بینی و ایدئولوژی فیلمساز و نویسنده و در بخش پژوهش، مقالات، رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها درباره سیر تغییر و یا تکامل فیلمساز در حوزه مقاومت و یا دیگر موضوعات سینمای مقاومت، دفاع‌مقدس و انقلاب از ملاک‌های مدنظر انتخاب و داوری آثار است.

علاوه بر آن، آثاری که پیشتر در سه محور نقد، تحلیل و یا پژوهش در حوزه سینمای مقاوت، دفاع‌مقدس و انقلاب منتشر شده‌اند نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و ملاک ارزیابی و داوری بدون توجه به کیفیت و یا سازنده اثر، تنها نقد، تحلیل و پژوهشی است که درباره آثار می‌شود.

این بخش جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و هیئت انتخاب جشنواره از میان فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس،
۴۰ فیلم سینمایی برتر را که در۴۰ سال انقلاب اسلامی ساخته و نمایش داده شده را انتخاب و برای «نقد و بررسی»، «تحقیق و پژوهش» و «تجزیه و تحلیل» منتقدان، نویسندگان، و دیگر مخاطبان معرفی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.