یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

در سال ۱۳۹۹؛

برگزاری آنلاین جشن مستقل سینمای مستند منتفی است

دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران

سینماپرس: شهرام درخشان دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند با تأکید بر ممکن نبودن برگزاری آنلاین این رویداد از برگزای این جشن در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، شهرام درخشان دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند با اشاره به تعویق افتادن برگزاری این جشن به دلیل شیوع ویروس کرونا، به مهر گفت: پیش از این بیانیه‌ای صادر شد که به دلیل شرایط ویژه‌ای که وجود دارد، برگزاری این جشن به تعویق می‌افتد و این مساله به معنای برگزار نشدن آن نیست و تنها زمان برگزاری جشن تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: زمان برگزاری این جشن همچنان نامشخص است و احتمال می‌دهیم در اولین فرصت که شرایط مثبت اعلام شود این جشن را برگزار کنیم.

این مستندساز درباره آنلاین برگزار کردن این جشن، ادامه داد: ساختار جشن مستند به این شکل نیست که بخواهیم آن را به صورت آنلاین برگزار کنیم، جشنواره‌ها و جشن‌هایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، معمولاً با نمایش فیلم همراه هستند که از آن جمله می‌توان به جشنواره فیلم کن یا جشنواره «سینماحقیقت» اشاره کرد.

وی تاکید کرد: جشن مستقل سینمای مستند نمایش فیلم ندارد به همین دلیل نیازی به آنلاین برگزار کردن آن نیست. این جشن معمولاً به‌عنوان مراسم اختتامیه بعد از به پایان رسیدن داوری برگزار می‌شود و تنها محدود به اعلام آرا است.

درخشان گفت: مایل هستیم این جشن را به صورت زنده و با حضور دعوت‌شدگان به جشن برگزار شود.

وی توضیح داد: امیدوار بودیم که تا پایان سال جاری این جشن را برگزار کنیم اما در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم در سال ۹۹ این جشن را برگزار کنیم و این احتمال وجود دارد که جشن دوازدهم در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شود.

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند بیان کرد: فرض ما بر این است که این جشن در زمانی برگزار می‌شود که مشکل فراگیری کرونا را نداشته باشیم و این امر می‌تواند به شکل معمول داورها در کنار هم فیلم‌ها را انتخاب و داوری کنند.

درخشان در پایان گفت: اگر این شرایط همچنان باقی بماند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، شاید مجبور باشیم که از داوران بخواهیم که از راه دور فیلم‌ها را داوری کنند. البته تصمیم‌گیری نهایی زمانی انجام می‌شود که موقعیت مناسبی برای برگزاری این جشن فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.