شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

محمد فیلی:

متاسفانه در عرصه تولید حسادت فراوانی وجود دارد

محمد فیلی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: از همان ابتدای شروع پروژه داوود میرباقری برای حضور در مقام بازیگر با من صحبت کرده است، البته سریال بسیار طولانی مدت است و شخصیت ها در مقاطع مختلف وارد داستان می شوند، حال باید منتظر بمانم تا نوبت حضور من در اثر برسد.

به گزارش سینماپرس، محمد فیلی در گفت‌وگو میزان، پیرامون حضورش در سریال «سلمان فارسی» گفت: از همان ابتدای شروع پروژه داوود میرباقری برای حضور در مقام بازیگر با من صحبت کرده است، البته سریال بسیار طولانی مدت است و شخصیت ها در مقاطع مختلف وارد داستان می شوند، حال باید منتظر بمانم تا نوبت حضور من در اثر برسد.  وی درباره کاراکتر خود در سریال «سلمان فارسی» اضافه کرد: حضور من در این سریال قطعی شده اما هنوز در قبال شخصیتم در اثر چیزی نمی دانم، یک شمای کلی از اثر به من داده شده و هنوز نمی دانم دقیقا کدام شخصیت را بازی می کنم.  

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره بازی در نقش‌های منفی در سریالهای تاریخی اظهار کرد: واقعیت خود من بیشتر به خوب بودن شخصیت فکر می کنم، اینکه این شخصیت درست نوشته شده و جای کار داشته باشد، در برخی از کارها شخصیت منفی اما به شدت خوبی پیشنهاد شده که من حضور در آن را پذیرفته ام.  

وی درباره سایر فعالیت های خود در عرصه بازیگری اضافه کرد: به تازگی بازی در یک فیلم سینمایی تاریخی هم به من پیشنهاد شده است، در این فیلم که هنوز نام آن مشخص نشده در نقش یک خان و شخصیت مثبت اثر حضور خواهم داشت. به تازگی اثری سینمایی به کارگردانی «مرتضی آتش زمزم» را به پایان رساندم که منتظر زمان خوب برای اکران است.  

بازیگر سریال مختارنامه درباره نبود آثار تاریخی داستانی همچون «روزی روزگاری» اظهار کرد: متاسفانه به تولید چنین آثاری توجه نمی شود، مردم با سریالهای تاریخی و داستانی ارتباط بهتری برقرار می کنند، وضعیت در قبال سریالهای مذهبی گاها بهتر است و ما شاهد آثاری همچون «مختارنامه»، «یوسف پیامبر» و «سلمان فارسی» هستیم اما سالهاست اثری بومی و براساس قومیت ها ساخته نشده است.  

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه در عرصه تولید حسادت فراوانی وجود دارد، به طور مثال چند سالذ است که داوود میرباقری در انتظار ساخت «سلمان فارسی» بوده است، منتها برخی به کارگردانان موفق حسادت می کنند و همین باعث می شود که تعداد آثار فاخر و تاریخی ما کمتر از گذشته شود.  

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: ساخت آثار تاریخی موهبت های فراوانی دارد، بسیاری از بازیگران خوب ما از دل همین سریالهای تاریخی مذهبی پیدا می شوند، خود من جوان بودم که در «روزی روزگاری» بازی کردم و بعد از آن به نوعی به همه معرفی شدم، این نوع از سریالهای تاریخی باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای رشد جوانان می شود.  

وی در همین رابطه ادامه داد: تولید آثار مذهبی تاریخی می تواند علاوه بر استعدادیابی جوانان بسیاری از بازیگران پیشکسوت ما که سالهاست خانه نشین شده اند را هم سر کار بیاورد، سریالی مثل سلمان فارسی علاوه بر جنبه های هنری خود که قابل کتمان نیست از جهت اشتغال زایی هم می تواند برای چندین سال معاش یک هنرمند پشت و جلوی صحنه را تامین کند.  

فیلی با تاکید بر تامل بیشتر مسئولین فرهنگی بر تولید آثار تاریخی مذهبی خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی اگر می خواهند آینده خوبی در انتظار تولیدا باشد باید روی چنین سریالهایی برنامه ریزی کنند، این اتفاق آینده هنر و تمامی عوامل حاضر در عرصه سینما و تلویزیون را شکل می دهد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.