دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

با صدای محمدرضا قربانی؛

«نغمه‌های عاشورایی» منتشر شد

نغمه‌های عاشورایی

سینماپرس: «نغمه‌های عاشورایی» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی است که با صدای محمدرضا قربانی در قالب یک اثر مناسبتی ویژه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) منتشر شده است.

به گزارش سینماپرس، آلبوم «نغمه‌های عاشورایی» یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در بازار فروش و عرضه محصولات موسیقایی است که به تازگی با تنظیم سیامک بهبهانی و صدای محمدرضا قربانی منتشر شد.

در این اثر موسیقایی که تمام قطعات آن برگرفته از نوحه‌ها و آواهای آیینی قدیمی پرطرفدار ویژه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا در تکایا و هیات‌های قدیمی است، سعید نبئی نوازنده ترومپت، ترومبون و نی، روح‌الله دادیان نوازنده نی، سیامک بهبهانی تنظیم کننده و محمد رضا قربانی خواننده گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

«رهسپار عشق (حرکت امام حسین (ع) به سوی کربلا)»، «یار بی‌یار (شهادت مسلم بن‌عقیل)»، «آزادگی (شهادت حربن یزیدریاحی)»، «هجر و وصال (ویژه شهادت حضرت علی‌اکبر)»، «سقای عطشان (ویژه شهادت حضرت عباس)»، «لالایی (ویژه شهادت حضرت علی اصغر)»، «داغ غم (ویژه شهادت امام حسین (ع)»، «شام غریبان»، «نهضت حسینی» عنوان قطعاتی هستند که در آلبوم «نغمه‌های عاشورایی» گنجانده شده‌اند.

محمدرضا قربانی از جمله هنرمندانی است که از سال‌ها پیش آواز را نزد پدر که از شاگردان استاد تاج اصفهانی بود آموخته و در محضر استادان دیگری چون احمد مراتب، شاه زمانی و طباطبایی به فراگیری موسیقی مشغول شد.

این هنرمند از شش سالگی تا هم‌اکنون در زمینه هنر شبیه خوانی فعالیت حرفه‌ای داشته و با بازی و خوانندگی در نقش سیاوش در نمایش موسیقی سوگ سیاوش و نقش شیخ صنعان در نمایش موسیقی شیخ صنعان در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت کرده است.

قربانی مدتی به عنوان تک خوان در ارکستر خسروان نغمه‌پرداز (پیشکسوتان اصفهان) بوده است و هم اکنون با ارکستر هم‌نوازان رهاب و بهشت آئین مشغول فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.