شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

توسط علی اکبر صفی پور مطرح شد؛

گزارش آماری از تعداد آموزشگاه های هنری

علی اکبر صفی پور

سینماپرس: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت بیش از ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری در کشور خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری براساس مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انفلاب فرهنگی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری، مسئولیت حوزه آموزش هنر را به عهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر، ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در کشور داریم که در رشته‌ هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، خوشنویسی و هنرهای سنتی آموزش می‌دهند و در سه سال اخیر، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

صفی پور تصریح کرد: آموزشگاههای آزاد هنری مهمترین بستر توسعه عدالت آموزش هنر در سراسر کشور از جمله مناطق محروم و روستاها هستند و نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال و جذب هنرمندان و فارغ التحصیلان به بازار کار و رونق اقتصاد هنر بدون نیاز به سرمایه گذاری دولت ایفا می کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: براساس مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری که با حضور هنرمندان و کارشناسان تشکیل شده است؛ وظیفه بررسی درخواست برای مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری را بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.