شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

در شرایط سردرگمی متولیان سینمایی کشور؛

گیشه‌های پر از خالی سینماهای کشور در اکران سال ۱۳۹۹

سالن سینما

سینماپرس: سالن‌های سینما روزهای به شدت بی‌رونقی را پشت سر می‌گذارد و استقبالی از سمت مخاطبان به خود نمی‌بیند. در عین اینکه به نظر فیلم‌های حداقلی متقاضی نمایش عمومی نیز به سمت اکران آنلاین کشیده شده‌اند نه پرده عمومی سینما.

به گزارش سینماپرس، با وجود بازگشایی مجدد سینما بعد از دهه اول محرم اما همچنان پرده عمومی سینما چهره جدیدی به خود نگرفته و با وجود اعلام قبلی شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران دو فیلم جدید، تاکنون از نمایش عمومی آنها خبری نیست.

«آبادان یازده ۶۰» و «بی‌حسی موضعی» دو فیلمی هستند که قرار بود نمایش خود را بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا آغاز کنند با این حال در هفته گذشته به اکران درنیامدند. باید دید این دو نیز بالاخره از چهارشنبه هفته جاری پرده سینما را از کهنگی درخواهند آورد یا همچنان منتظر شرایط بهتری برای اکران عمومی باقی می‌مانند؟

البته این دو فیلم در صورت توافق برای اکران، احتمالا از فرصت چند هفته‌ای خود بیشتر برای تبلیغات استفاده خواهند کرد بلکه بتوانند در سینمای آنلاین، اقبال بیشتری از سمت مخاطبان ببینند.

سینما؛ خانه

آخرین فیلم‌های اضافه شده به سینما «تا ابد» و «قتل عمد» بودند که با حداقل مخاطب، از یک ماه پیش روی پرده آمده‌ و پس از آن دیگر از فیلم‌های متقاضی خبری شنیده و دیده نشده است.

سالن‌های سینما روزهای به شدت بی‌رونقی را پشت سر می‌گذارد و استقبالی از سمت مخاطبان به خود نمی‌بیند. در عین اینکه برخلاف پیگیری‌های ابتدایی برای بازگشایی سینما در دوران کرونا و تأکید سینماگران و خصوصا سازمان سینمایی بر این اتفاق، در این روزها دیگر شاهد تصمیمات جدید و جدی از این ناحیه نیز نبوده‌ایم.

حتی فیلم‌های حداقلی متقاضی نمایش عمومی نیز به سمت اکران آنلاین کشیده شده‌اند نه پرده عمومی سینما؛ همچنانکه «بنفشه آفریقایی»، «لتیان»، «حمال طلا»، «هفت و نیم» و غیره به یکباره روی پلتفرم‌های اینترنتی بروند و ترجیح دادند وارد سالن‌های خالی سینما و سوختگی نشوند.

سینما؛ خانه

در شرایطی که حمایت خاص و علنی از صاحبان فیلم‌ها وجود ندارد و کمتر کسی حاضر به نمایش آثار خود می‌شود، چه بسا باید سراغ ایده‌های جدید و یا بازگرداندن و تقویت ایده‌هایی مثل اکران آنلاین، درایوین سینما و غیره رفت. نکته عجیب‌تر اینکه بسیاری از سینماها نیز درحال تعدیل نیروهای خود هستند و با حداقل درآمدزایی درهای خود را باز نگه داشته‌اند! اینگونه هم باید این شیوه اکران، بازگشایی و تصمیمات رهاشده را مورد حلاجی قرار داد که آیا تلاش‌های این چندماهه گره‌ای از کار سینما باز کرده یا نه؟

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.