یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت بنفش/۲

محسنی نسب: به کار گماردن مدیران بدون سابقه سینمایی در سال های اخیر بزرگترین لطمات را به بدنه سینمای کشور وارد کرد

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: به کار گماردن مدیران بدون سابقه سینمایی در سال های اخیر بزرگترین لطمات را به بدنه سینمای کشور وارد کرد؛ مدیران سازمان سینمایی بدون داشتن تجربه حضور در سینما بر اساس چه پارامترهایی انتخاب شده اند؟ این ها چطور به خود اجازه می دهند راجع به سینما و سینماگران اظهارنظر کنند؟

کارگردان فیلم های سینمایی «یورش» و «آخرین مرحله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک همه ما اهالی سینما با به کارگیری آقازاده ها در پست های کلیدی سینما مخالفیم!؛ امیدوارم حالا که الحمدالله عمر این دولت رو به پایان است شاهد آن باشیم که در دولت بعدی از بدنه متخصصان سینما برای مدیریت تمامی ارگان های سینمایی افرادی انتخاب شوند. یک مدیر سینمایی باید سینما و مناسبات آن را به خوبی بشناسد و برآمده از دل سینما باشد تا بتواند دغدغه مندانه معضلات متعدد سینما را برطرف کند.

وی در همین راستا تأکید کرد: حضور مدیرانی مانند مدیرعامل یکی از مهترین زیر مجموعه های سازمان سینمایی مصداق بارز توجه به آقازاده ها است که همه ما با آن مخالفیم!؛ متأسفانه این وضعیت نابسامان در زمینه های متعدد و مختلف کشور وجود دارد. آدم هایی که رأس امور هستند تجربه ای ندارند.

محسنی نسب خاطرنشان کرد: به عنوان مثال همین آقای انتظامی که در حال حاضر ریاست سازمان سینمایی را بر عهده دارند هیچ سابقه سینمایی ندارند و از این رو بعد از اینکه این پست مهم و کلیدی را گرفتند آمدند و مشاورانی گرفتند که به آن ها اعتماد و اتکا داشتند و بر اساس نظر آن ها شروع به کار و سیاست گذاری در سینما کردند. متأسفانه این مشاوران هم تماماً برخورد باندی و سیاسی و جناحی کردند و عملاً دست به حذف بخش اعظمی از سینماگران زدند و تنها کارهایی انجام دادند که مورد توجه جناح و سیاست خودشان بود!

این سینماگر با انتقاد شدید از موضع گیری های سیاسی و غیر هنری بسیاری از اهالی سینما طی سال های اخیر اظهار داشت: واقعاً برای بنده جای سوأل است که به سینماگران چه ربطی دارد راجع به مسائل سیاسی و قضایی نظر می دهند. این ها لابد پشتوانه ای دارند که به خودشان اجازه می دهند راجع به هر مسأله ای مداخله کرده و خود را صاحب نظر بدانند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرهای جوان» و «یاس های وحشی» متذکر شد: یک بازیگر چه خبری از مسائل سیاسی دارد که می آید و توسط یک تریبون رسمی در یک مراسم رسمی سینمایی در کار سیاست و کشور دخالت می کند؟ همه ما می دانیم و آگاهیم که این حرف ها از کجا برخاسته می شود! این مدیران پشت پرده سینما در جلساتی تعیین می کنند که چه کسی موقع دریافت یک جایزه چه چیزی بگوید. این اتفاق بدی در سینمای ایران است و سینمای ما را بیش از پیش به سوی انحطاط می برد.

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: طبیعی است وقتی افق دید غلط فرض شده از مسیر دور می افتیم. سینمای ایران این روزها حال خوشی ندارد و با توجه به اهمال کاری و بی دغدگی مدیران سینمایی حداقل تا پایان عمر دولت فعلی نمی توان شاهد هیچ گونه تحول مثبتی در سینما بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.