چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

اقتباس در سینما و چالش‌های آن سوژه یک مستندساز شد

مجتبی سعادت

سینماپرس: مجتبی سعادت درباره هدف خود از تولید مستند «اقتباس در سینما» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی سعادت کارگردان مستند «اقتباس در سینما»، درباره چرایی ساخت این مستند به خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اهمیت استفاده از عناصر و ریشه‌های غنی ادبیات در حوزه تصویر، برای بررسی تاریخی این موضوع و ارزیابی دلایل استقبال نه چندان زیاد سینماگران از اثر اقتباسی و چرایی ماندگاری آثار برگرفته از ادبیات، بر آن شدیم تا این مستند را بسازیم.

او افزود: مستند «اقتباس در سینما» در چهار بخش، کارشناسان حوزه‌های ادبیات و سینما، نویسندگان آثار اقتباسی، کارگردان‌هایی که در حوزه‌ اقتباس فعالیت داشتند و مدیران فرهنگی در دهه‌های مختلف، به بررسی موضوع اقتباس در سینما پرداخته و هم اکنون حدود ۷۰ درصد فیلمبرداری در لوکیشن‌های مختلف انجام شده است. امیدواریم علاوه بر نسخه سینمایی که برای اکران در گروه هنر و تجربه آماده می‌شود، نسخه کامل‌تر این مستند در یک مجموعه شامل چندین DVD برای استفاده مخاطبان سینما و ادبیات ارائه شود.

سعادت با اشاره به اسامی که تاکنون برای آن مستند با آن‌ها گفتگو کرده، بیان کرد: تاکنون با کیومرث پوراحمد، فرزاد موتمن، هوشنگ مرادی کرمانی، سید محمد بهشتی، منوچهر شاهسواری، محمد رحمانیان، مازیار میری، فرهاد توحیدی، عبدالله اسفندیاری، جواد طوسی، فرشته طائرپور، احسان رضایی، محمود گبرلو، افشین هاشمی، مازیار فکری ارشاد، رشید کاکاوند و شادمهر راستین گفت‌وگو شده است.

عوامل این مستند عبارتند از:

طراح و کارگردان: مجتبی سعادت، برنامه‌ریز و مشاور کارگردان: حسین خلج، مجری طرح: رها فریدونی، دستیار کارگردان: مسعود رضایی فخر، تصویربرداران: مجتبی سعادت و ایمان مومنی، صدابردار: سید محمد حسینی، تدوین: میلاد باوفا و راحله آدمی، اصلاح رنگ: آرمین احمد علی خان، عکاس: مهرنوش رضایی، طراح پوستر: ناهید قهرمانی، مدیر تولید: منوچهر محمودی، تهیه کننده: مریم سعادت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.