جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

علی غفاری:

تاریخ معاصر ایران سرشار از داستان‌های فی‌نفسه سینمایی است

علی غفاری

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» با اشاره به چگونگی انتخاب سوژه برای این فیلم گفت: متاسفانه به دلیل مسائل اقتصادی، در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌ها ساختار تله‌فیلم دارند که این موضوع قطعاً به سینما ضربه می‌زند.

به گزارش سینماپرس، علی غفاری، کارگردان حوزه دفاع‌مقدس با اشاره به دستاوردهای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به فارس گفت: برگزاری این جشنواره اقدامی شایسته تقدیر است چراکه سبب می‌شود چراغ سینمای دفاع‌مقدس همچنان روشن بماند.

وی افزود: این جشنواره امید سینمای دفاع‌مقدس برای ادامه حیات است که امیدوارم با توجه به موضوع کرونا، در این دوره نیز دستاوردهای خوبی داشته باشد.

غفاری با اشاره به اثرگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سینما، اظهار داشت: بخش جشنواره‌جشنواره‌ها یکی از بخش‌های خوب این جشنواره است که می‌تواند سیر تغییرات و تحولات سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب را در ۴۰ سال گذشته به خوبی نشان دهد و ضمن دوباره دیده  شدن آثار فاخر، به ماندگاری آنها کمک کند.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد»، اقدام جشنواره در خصوص افزودن بخش جشنواره‌جشنواره‌ها به شانزدهمین دوره این رویداد را در خور توجه توصیف کرد و اظهار داشت: این بخش زاویه نگاه‌های متنوع سه نسل انقلاب به موضوع دفاع‌مقدس را نشان می‌دهد؛ از نسلی که در جبهه‌ها بود تا نسلی که هرگز حال و هوای جنگ را درک نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: جنگ‌تحمیلی با تمام جنگ‌های دیگر متفاوت بود و به همین دلیل تفاوت نگاه نسل‌ها به آن از جذابیت‌هایی است که در بخش جشنواره‌جشنواره‌ها وجود دارد. در این بخش، سلیقه و نگرش نسل امروز به موضوع وطن و دفاع از آن به خوبی نمایش داده می‌شود و به همین دلیل می‌تواند مخاطب خوبی برای جشنواره جذب کند.

کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر ایران سرشار از موضوعات و چالش‌هایی است که با سرعت بالا رخ دادند. این بخش از تاریخ کشور پر فراز و نشیب و مملو از اتفاقات مختلف در جریان‌های فکری، سیاسی، اجتماعی و نظامی و سرشار از داستان‌های فی‌نفسه سینمایی است که خوراک خوبی برای ساخت فیلم سینمایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ایده فیلم سینمایی «استرداد» یادآور شد: ابتدا موضوع حمله قشون روس در جنگ‌جهانی به شهر قزوین را انتخاب کرده بودم اما در مسیر تحقیق با موضوع بسیار جذاب غرامت شوروی به ایران مواجه شدم که همین نکته منجر به ساخت فیلم سینمایی استرداد شد.

غفاری در پایان تأکید کرد: استرداد برای مدیوم سینما ساخته شد و جذابیت و کیفیت آن روی پرده عریض سینما بسیار بیشتر از تلویزیون است. این نکته که فیلم باید در قالب و ساختار مناسب برای پخش در سینما ساخته شود، بسیار مهم است اما متاسفانه به دلیل مسائل اقتصادی، در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌ها ساختار تله‌فیلم دارند که این موضوع قطعاً به سینما ضربه می‌زند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.