یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

تهیه کننده سینما مطرح کرد؛

سینمای دفاع مقدس لایق توجه بیشتر است

مسعود ردایی

سینماپرس: مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما گفت: باید برای پرداخت به سینمای دفاع مقدس انگیزه لازم در مسئولان و فیلمسازان به وجود آید.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما، درباره علت نپرداختن به سینمای دفاع مقدس طی سال‌های اخیر و بی تفاوتی نسبت به این جریان، به خبرنگاران جوان، گفت: بنیادها، موسسات و سازمان‌های مرتبط مانند اوج، فارابی، انجمن سینمای دفاع مقدس و ... باید در تدارک بیشتر ساخت فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس باشند. وقتی فیلم هایی چون «تنگه ابوقریب» یا آثاری که ابراهیم حاتمی کیا در این سال‌ها ساخته، تولید می‌شود مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد؛ پس باید همت کرد و فیلم دفاع مقدسی ساخت تا به اهداف عالی رسید.

تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» افزود: سازمان‌های مرتبط باید در این زمینه برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های مدونی داشته باشند. انگیزه ایجاد کنند و حمایت‌های لازم را از فیلمسازان انجام دهند. پذیرای فیلمنامه‌های خوب باشند و از همه مهمتر اهدافشان را اجرایی کنند. اگر بدین نحو پیش بروند، به طور قطع به نتیجه‌های خوبی خواهیم رسید؛ بین سینماگران برای پرداخت به موضوع دفاع مقدس استعدادهای سرشاری وجود دارد. ۸ سال جنگ تحمیلی هم سرشار از قصه‌های دراماتیک و تأثیرگذار است.

او افزود: مسئولان امر قطعاً می‌دانند هشت سال دفاع مقدس ارمغان بزرگی از ایثار و فداکاری برای ما به جا گذاشته است و تولید فیلم‌ با کیفیت در این حوزه و نمایش آن در سینماها، می‌تواند نقطه عطف و انگیزه مضاعفی برای مردم باشد.

تهیه کننده «مالاریا» در پاسخ به چرایی نبود انگیزه برای رفتن به سمت تولید فیلم‌های حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: وقتی سازمان‌های مذکور قدمی بر نمی‌دارند و بی تفاوت هستند، مردم نیز بی تفاوت خواهند شد و در کل، انگیزه برای تولید و دیدن این فیلم‌ها از بین می‌رود. متاسفانه در این سال‌ها بودجه‌ها جای دیگری خرج شده که شاید ضرورتی نداشته است.

ردایی در پایان عنوان کرد: باید توجه داشت با بودجه‌های شخصی نمی‌توان به تولید فیلم‌های این حوزه پرداخت؛ چون هزینه ها، هماهنگی ها، تدارکات و ... اجازه نمی‌دهد آن طور که باید در سینما به دفاع مقدس پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.