چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

خانه موسیقی:

اعضای هیات مدیره فقط برای دو دوره حق انتخاب دارند

خانه موسیقی ایران

سینماپرس: خانه موسیقی به انتقادهای اخیر کیوان ساکت ـ نوازنده و آهنگساز ـ درباره عملکرد چندساله این نهاد صنفی واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، در پی انتشار گفت وگویی با عنوان «انتقادهای صریح کیوان ساکت از خانه موسیقی»، روابط عمومی این نهاد صنفی با انتشار توضیحی و ارسال آن به ایسنا، در پی پاسخ به این هنرمند برآمده است.

خانه موسیقی در متن این توضیح آورده است: «آقای کیوان ساکت اخیرا برای چندمین بار متاسفانه با کلی گویی و سخنانی خلاف واقع به انتقاد بی اساس از ساختار خانه موسیقی پرداخته و از آنجا که از فعالیت‌های صنفی و تشکیلات نهاد خانه موسیقی و اساسنامه آن بی‌اطلاع است از حضور چند ساله برخی از اعضا در ترکیب هیات مدیره ابراز ناراحتی کرده است. در صورتی که هیات مدیره خانه موسیقی متشکل از ۷ نفر برآمده از رای مجمع عمومی خانه موسیقی که متشکل از کل اعضای هیات مدیره کانون‌های تخصصی است برگزیده شده‌اند و در نتیجه تمامی اعضای هیات مدیره کانون‌ها و همچنینا هیئت مدیره مرکزی خانه بر اساس رای اعضای مشارکت کننده در مجامع عمومی، منتخب و شکل می‌گیرند و هیچ یک از این اعضا انتصابی و تحمیلی نیستند. اما از آنجا که این عده با سلیقه جناب ساکت همسو نیستند ایشان مدعی است که باید اینها عوض شوند و به معنای روشن‌تر ایشان به جمعیت اعضای خانه موسیقی امر می فرمایند که به اینها رای ندهید! اما چون بیان این سخن ممکن است با واکنش اعضا مواجه شود خود به زبان صریح و روشن به اعضای منتخب توصیه کرده‌اند که برای انتخابات کاندیدا نشوند تا عده دیگری به جای آنها انتخاب شوند.

از این بخش سخنان جناب ساکت پیداست که ایشان از آخرین مصوبه مجمع عمومی که به پیشنهاد شورای عالی و استقبال هیات مدیره انجام شد بی خبرند؛ چرا که خانه موسیقی خود پیشنهاد داد که اعضای هیات مدیره فقط برای دو دوره حق انتخاب دارند تا افراد جدیدی به هیات مدیره خانه راه پیدا کنند لذا در جایی که چنین مصوبه ای وجود دارد بیان چنین درخواستی سالبه به انتفاع موضوع است.

ایشان در ادامه به موضوعاتی که هیچگونه ارتباطی به شرح وظایف و اختیارات خانه موسیقی ندارد اشاره کرده و خواسته‌اند تا در مورد اتهاماتی که به استادانی درخصوص تالیف کتاب و ساخت تار وارد شده ورود کرده و حکم صادر کند؛ در صورتی که چنین موضوعاتی نیاز به تشکیل پرونده و طی مراحل دادرسی و حقوقی داشته و تنها محاکم ذی صلاح می‌توانند در این موارد حکم صادر کنند. اما خانه موسیقی در یکی از موارد گفته شده بنا به درخواست مدعی و متهم، جلسات دوستانه و روشنگرانه‌ای از سوی شورای عالی تشکیل داده که نتایج آن نیز اعلام عمومی شده است ولی بارها این نهاد اعلام کرده است که در موارد اختلاف برانگیز، طرف هیچ یک از طرفین و مدعیان را نخواهد گرفت؛ از جمله در مورد خود آقای ساکت بسیاری از هنرجویان و دانشجویان موسیقی شکایت داشتند ولی خانه موسیقی در این خصوص ورود نکرد و صرفا از تائید کتاب ایشان سر باز زد که از قضا همین مورد نیز از موارد گله مندی و انتقادات مکرر ایشان به خانه شده است.

به هرحال امیدواریم همه اعضای خانه با همدلی، انصاف، منطق و عدالت در کنار یکدیگر به اعتلای فرهنگ و موسیقی کشور بیندیشند و منافع جمعی را ارجح بر منافع شخصی بدانند؛ چرا که در این شرایط دشوار اجتماعی دشمنی‌ها و عنادهای بی‌اساس موجب ضعف و فتور روز افزون جامعه فرهنگی کشور شده و به زیان همگان است و از آقای ساکت و دوستان و همفکران ایشان هم دعوت می‌کنیم که در انتخابات پیش روی خانه حتما شرکت کنند تا شاید این بار با اقبال اعضا روبه رو شده و بتوانند به عنوان منتخب پا در میدان عمل بگذارند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.