شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

سینمای جهان؛

اخراج کارگردان فرانسوی از جشنواره به خاطر قبول نکردن استفاده از ماسک!

جشنواره سن سباستین(SSIFF)

سینماپرس: یک کارگردان که در زمان اکران فیلمش در جشنواره سن سباستین حاضر نشد ماسک بزند از این جشنواره اخراج شد و اجازه نیافت در جلسه پرسش و پاسخ فیلمش حضور یابد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، فستیوال فیلم سن سباستین مجوز شرکت یوژنه گرین کارگردان فرانسوی متولد آمریکا را به خاطر قبول نکردن استفاده از ماسک لغو کرد.

گرین در پیش‌نمایش فیلمش «Atarrabi Et Mikelats» در فستیوال، پنج بار درخواست مبنی بر استفاده از ماسک را رد کرد و در نهایت از او خواسته شد سالن نمایش را ترک کند. ممکن است مسئولان محلی او را جریمه هم بکنند.

فستیوال بیانیه‌ای منتشر کرد که گفت «اتفاقی ناخوشایند» در یکی از سالن‌های نمایش فیلم فستیوال رخ داده است.

در این بیانیه آمده: «پنج بار توسط کارکنان فستیوال از یوژنه گرین، کارگردان فیلم درخواست شد ماسک خود را به صورت بزند و آن را درست روی صورتش قرار دهد. در نهایت، به خاطر عدم همکاری، مدیریت فستیوال از او خواست سالن را ترک کند. دو مامور پلیس باسک به او اطلاع دادند که شکایتی دولتی علیه او ثبت می‌شود و به خاطر آن ممکن است مشمول پرداخت جریمه شود».

فستیوال در ادامه گفت مجوز حضور او را لغو کرد و به این ترتیب دیگر عنوان مهمان فستیوال را از دست داده است. در بیانیه فستیوال آمده که او به تدابیری که با موافقت مسئولان بهداشت اجرا شده احترام نگذاشته و سلامت مخاطبان و کارکنان فستیوال را به خطر انداخته است.

بعد از اخراج شدن این کارگردان، مراسم پرسش و پاسخ فیلم با بازیگران آن لوکاس هیریارت و سایا هیریارت برگزار شد.

مانند فستیوال ونیز، سن سباستین هم در مراسم امسال خود پروتکل‌های سفت‌وسختی برای مقابله با کروناویروس وضع کرده است.

گرین که یک فیلمساز هنری است و تا به حال فیلم‌هایش در فستیوال‌های لندن، لورکارنو و پورتلند هم به نمایش درآمده، حالا نخستین کسی شده که به خاطر تخطی از قوانین کرونا اخراج می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.