دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

عقب‌نشینی از یک تصمیم؛

شرط «نمایش اول» در «سینماحقیقت» حذف شد

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»

سینماپرس: دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» خبر از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی برای حضور در این دوره‌ جشنواره داد.

به گزارش سینماپرس، طبق آیین‌نامه دوره چهاردهم «سینماحقیقت» و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد.

در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» آمده بود که آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده باشند.

آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره «سینماحقیقت»، روز ۱۲ مهرماه ۹۹ اعلام شده است و متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir به صورت آنلاین تکمیل کرده و نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه لینک یا به شکل فیزیکی، تا پایان روز ۱۵ مهر به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.