شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

در ویژه برنامه تلویزیونی «جاذبه»؛

«صابر خراسانی» هم مشمول گریم جدید در رسانه ملی شد

صابر خراسانی

سینماپرس: صابر خراسانی مجری برنامه «جاذبه» درباره شروع فعالیت هنری خود و دلایل تغییر ظاهرش در این برنامه گفت.

ویژه برنامه تلویزیونی «جاذبه» با محوریت روایت قصه آدم‌های کمتر شناخته شده و اجرای صابر خراسانی، این شب‌ها روی آنتن شبکه افق می‌رود.

امیرحسین رحیمیان سردبیر برنامه «جاذبه» درباره آن به خبرنگار ما گفت: برنامه «جاذبه» به دنبال داستان زندگی آدم‌هاست؛ در واقع ما در زندگی آدم‌ها به جستجوی معنویت می‌پردازیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل ما برای ساخت این برنامه این بود که با وجود شرایط کرونا و کم شدن ارتباط مردم با اماکن مقدس، سعی کنیم توسل‌ها و نورانیت‌ها را در زندگی مردم نمایش بدهیم و آن‌ها را تعریف کنیم.

پاسخ مجری تلویزیون درباره تغییر چهره اش/جاذبه شبیه ماه عسل نیست/چقدر عوض شده!

رحیمیان عنوان کرد: تا الان فضای برنامه خوب پیش رفته است. دغدغه ما این بود که آورده‌ای برای مخاطب داشته باشیم و هر قصه‌ای که تعریف می‌کنیم، قصه تازه و کم‌تر شنیده شده باشد؛ ما به دنبال قصه خوب بودیم.

سردبیر برنامه جاذبه اظهار کرد: سعی کردیم اصول ساختاری و فرمی برنامه را بر مبنای سادگی بنا بگذاریم. دکور، نور، میز و اجزای صحنه همه ساده هستند.

رحیمیان درباره انتخاب مجری این برنامه گفت: صابر خراسانی به عنوان شخصیتی شناخته شده در حرفه ادبی خود شناخته می‌شود. ما می‌خواستیم یک تجربه متفاوت را با صابر خراسانی رقم بزنیم. تغییر ظاهر او به اقتضای ساختار برنامه بود. ساختار برنامه جاذبه، بر مبنای سادگی و آراستگی بود. آن را در ظاهر صابر خراسانی هم بازنمایی کردیم. تغییر چهره او یکی از راه های متفاوت بودن برنامه ماست.

رابطه‌ای با شعر و شاعری نداشتم

صابر خراسانی مجری برنامه «جاذبه» درباره شروع فعالیتش در تلویزیون گفت: حضورم در تلویزیون شاید به سال ۸۶ برگردد. آن زمان قرار شد در برنامه صبحگاهی با یک گروه دف و نی نوازی شعر بخوانم. ابتدا قبول کردم، اما بعد پشیمان شدم و خواستم که تنهایی شعر بخوانم.

پاسخ مجری تلویزیون درباره تغییر چهره اش/جاذبه شبیه ماه عسل نیست/چقدر عوض شده!

وی ادامه داد: آن سال‌ها شعرخوانی در تلویزیون برای مردم جاافتاده نبود. برای همین اوایل شعرخوانی‌ام به خاطر نو بودن کار، متفاوت بودن نسبت به ژانرهای دیگر اجرا و به لطف خداوند تأثیر کوچکی تا سال ۸۷ بر مردم داشت.

خراسانی درباره ماجرای شاعر شدنش عنوان کرد: بارها درباره حضورم و شعرگفتن توضیح داده ام و نمی‌خواهم تکرارش کنم. من قبلاً رابطه‌ای با شعر و شاعری نداشتم و روزی هم که شروع به شعر گفتن کردم، اصلاً نمی‌دانستم چیزی که می‌گویم شعر است. کلاس نرفته بودم و شاعری را نمی‌شناختم. ارتباطی هم با شاعران و خوانندگان نداشتم. کم کم با شاعران جوان آشنا شدم و با هم شروع کردیم به کلاس و گنگره‌ رفتن. در طرحی که دانشگاه صدا و سیما برای مجریان و گویندگان برگزار می‌کرد هم شرکت کردم.

وی بیان کرد: در ادامه حفظ شعر را شروع کردم. می‌توانم بگویم تمام زندگی‌ام را برای حفظ شعر گذاشتم. توجه مردم و اطرافیان هم انرژی من را بیشتر کرد. سپس با یک تیم هنری تئاتر آشنا شدم و از من برای حضور در یک نمایش دعوت کردند. تئاتر نقش عمده و بزرگی را در زندگی هنری من بازی کرد.

خراسانی درباره پیشنهادهای اجرا در تلویزیون توضیح داد: در تلویزیون چند بار پیشنهاد اجرا داشتم؛ اما هیچ وقت به اجرا فکر نمی‌کردم. در طول این سال‌ها همیشه یک تئاتر اجرا داشتم تا به واسطه آن شعرخوانی را هم تجربه کنم. سال گذشته به خاطر شیوع کرونا برنامه هایم را لغو کردم و به خاطر خانواده مشهد بودم. ماه رمضان یکی از دوستانم به من پیشنهاد اجرای برنامه داد. به خاطر بی‌تجربگی در حوزه اجرا می‌ترسیدم قبول کنم؛ اما از نقاط قوت برنامه «خلوتگه عارفان» اجرا در حرم امام رضا (ع) بود . برای همین پذیرفتم.

پاسخ مجری تلویزیون درباره تغییر چهره اش/جاذبه شبیه ماه عسل نیست/چقدر عوض شده!

وی ادامه داد: فکر می‌کردم اجرا خیلی راحت باشد؛ اما زمانی که جلوی دوربین ایستادم دیدم چقدر دنیای متفاوتی است. ورودی مرز مهران و عراق بودم که عوامل برنامه جاذبه با من تماس گرفتند و پیشنهاد اجرا دادند. گفتم من اجرا کرده ام و سخت است. زمانی که به من گفتند برنامه گفتگو محور است، بیشتر ترسیدم. چون همیشه من حرف می زدم و مردم گوش می‌کردند؛ حالا باید من گوش می کردم و مهمان صحبت می‌کرد.

چقدر عوض شده!

خراسانی درباره تغییر چهره‌اش در برنامه «جاذبه» عنوان کرد: روز اول به من گفتند ما یک صابر با کاراکتر جدید می‌خواهیم. من ابتدا متوجه نشدم؛ اما وقتی گروه گریم و چهره پرداز اضافه شدند، نتیجه کارشان بسیار حیرت انگیز بود. عوامل به من گفتند که عوض می‌شوی. زمانی که کار تمام شد و من آیینه را نگاه کردم، گفتم «چرا اینقدر تغییر!» گفتند می‌خواهیم یک کار جدید انجام دهیم.

وی افزود: سوال کردم اینقدر تغییر نیاز است؟ و آن‌ها گفتند ما با نسل جدید مواجهیم؛ پس باید به لباس پوشیدن و آراستگی آن‌ها نزدیک شویم و بگوییم که ما هم جنس شما هستیم. تغییر ظاهر من به حدی بود که یکی از دوستانم در شبکه که من را قبل از گریم دیده بود، بعد از گریم مرا نشناخت (خنده)

خراسانی درباره تغییر ظاهرش بیان کرد: به نظرم عوض شدن بد نیست؛ تغییر خوب است، به شرطی که اصول فراموش نشود. ما آمدیم یک حرف نو با نگاه بزنیم، اما در فضای شعرخوانی دوباره با همان فضای قبل کار می‌کنم.

از روی ۱۰۰ نمی‌توان کپی کرد

خراسانی درباره محتوای برنامه جاذبه و شباهت آن به «ماه عسل» توضیح داد: برنامه جاذبه گفت و گو محور است؛ در این برنامه از آدم‌های خاص دعوت کردیم تا از حال و هوای خودشان صحبت کنند. جایی خواندم که برنامه ما شبیه «ماه عسل» است. من از روز اول گفته ام که از روی ۱۰۰ نمی‌توان کپی کرد؛ چراکه صد برای مردم صد است. ما اگر ۵۰ هستیم، باید خودمان باشیم. به این اعتقاد دارم که کار خوب کپی می‌شود. حتماً احسان علیخانی بی نظیر است و هیچ‌کس نمی‌تواند جای ماه عسل را برای مردم بگیرد. هیچ برنامه‌ای به نظر من مثل «ماه عسل» نمی‌شود. سعی نکردیم شبیه ماه عسل باشیم؛ بلکه سعی کردیم جاذبه باشیم و لحظاتی حال دل مردم را خوب کنیم.

نظرات

  • زهره ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۲۱:۰۲
    0 0
    عالی عالی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.