یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

سینمای جهان؛

زنجیره سینماهای سینه‌ورلد مجددا تعطیل می‌شود

سالن سینما

سینماپرس: سینه ورلد همه ۵۴۳ سالن سینمایش را در آمریکا و همه سینماهایش را در بریتانیا و ایرلند تعطیل می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، خبر تعطیلی سینماهای سینه‌ورلد در آمریکا و بریتانیا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که اعلام شد اکران «زمانی برای مردن نیست» تا آوریل ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

گفته شده اوایل همین هفته همه سینماهای این زنجیره سینمایی تعطیل می‌شود و به کارمندان نیز از دوشنبه صبح اطلاع داده خواهد شد. «رگال» که مجموعه سینماهای این زنجیره سینمایی در آمریکاست، دومین زنجیره بزرگ سینمایی در آمریکا محسوب می‌شود و سینه‌ورلد بزرگ‌ترین اپراتور سینما در بریتانیاست.

گفته شده این زنجیره در نامه‌ای به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اولیور دودن وزیر فرهنگ توضیح داده است که بخش نمایشی نمی‌تواند با تاخیری که از سوی استودیوها در پاسخ به اضطراب تماشاگران از رفتن به سینماها صورت می‌گیرد، به کار خود ادامه دهد.

تعطیلی این زنجیره سینمایی در بریتانیا ۵۵۰۰ شغل را با خطر تعطیلی روبرو می‌سازد.

منابع داخلی گفته‌اند هرچند زمان بازگشایی هنوز تعیین نشده اما احتمال می‌رود سینماها تا ۲۰۲۱ بسته بمانند.

خبر روز جمعه مبنی بر تعویق فیلم جدید «جیمز باند» از ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۰ نوامبر در آمریکا، بر صنعت سینما تاثیر زیادی گذاشت. موکول کردن این فیلم به آوریل نیز به منزله شوکی برای بخش نمایش فیلم بود که تنها راه ادامه حیاتش نمایش فیلم‌های پرفروش و بلاک‌باستر است تا مخاطبان را به سینماها برگردانند.

گفته شده تصمیم سینه‌ورلد برای تعطیلی تا عصر شنبه به اطلاع کارکنان نرسیده بود.

ساندی تایمز نخستین بار اواخر شنبه شب این خبر را منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.