یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

محمود پاک نیت:

صبر داشتن و آرامش و برخورد شکیبانه با مسائل زندگی، هم روی خود بازیگر و هم روی تماشاگری تاثیرگذار است

محمود پاک نیت

سینماپرس: بازیگر باسابقه تلویزیون با اشاره به بازپخش سریال‌ها از شبکه آی‌فیلم،‌ قاعده متفاوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه‌های سیما را فرصتی برای ارتباط مخاطب جوان با سریال‌های قدیمی فرهنگ‌ساز توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، محمود پاک نیت که این شب‌ها سریال دفاع مقدسی «مینو» را روی آنتن شبکه آی‌فیلم دارد درباره تجربه حضور در این سریال به مهر توضیح داد: وقتی پیشنهاد بازی در این سریال به من ارائه شد و فیلمنامه را خواندم، نقش را دوست داشتم. خیلی هم برایم اهمیت نداشت که نقش چقدر طول دارد و تا چه حد قرار است بازی‌اش ادامه پیدا کند چون قصه سریال را هم دوست داشتم.

وی درباره اینکه چقدر شخصیت‌هایی را انتخاب می‌کند که به خودش نزدیک باشد، گفت: خود من انسانی هستم که عموماً آرامم و به ندرت عصبانی می‌شوم اما شخصیت آرام نادر را خیلی دوست داشتم. معمولاً نقش هر شخصیتی را که بازی می‌کنم سعی دارم بدی‌هایش را دور بریزم و خوبی‌هایش را برای خودم نگه دارم.

صبور بودن سخت است

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به صبوری شخصیتی که ایفا می‌کرد عنوان کرد: صبور بودن خیلی سخت است. به هر حال ممکن است هر انسانی در برابر مشکلات عصبانی شود، اما صبر داشتن و آرامش و برخورد شکیبانه با مسائل زندگی، هم روی خود بازیگر و هم روی تماشاگری که سریال را می‌بیند تاثیرگذار است. مردم ما این روزها مشکلات زیادی دارند و ممکن است وقتی به خانه می‌آیند خیلی بی‌حوصله باشند. امید است که وجود شخصیتی مثل نادر بر جامعه تاثیرگذار باشد و نشان دهد که می‌توان با صبر و طمأنینه با مشکلات برخورد کرد.

پاک نیت درباره لهجه‌های به کار گرفته شده در سریال هم عنوان کرد: در بعضی سریال‌ها لازم است حساسیت‌هایی در نظر گرفته شود اما هر لهجه‌ای برای هر کاراکتری نیاز نیست. به طور مثال در اینجا کارگردان سریال به طور کلی روی مسئله لهجه حساس نبود. خود من گاهی بعضی از دیالوگ‌ها را با لهجه شیرازی هم گفته‌ام اما حساسیتی در این‌باره وجود نداشته است. حتی آقای پوروزیری کارگردان سریال تاکید داشت که نادر لهجه خاصی نداشته باشد اما رضا در خرمشهر متولد و با بچه‌های آنجا بزرگ شده و طبیعی است که از لهجه آنها تاثیر گرفته باشد. نادر اما آدم دنیادیده‌ای است و سال‌ها در شهرهای مختلف زندگی کرده است.

وی با اشاره به قصه «مینو» که با محور دفاع مقدس تولید شد گفت: «مینو» سریالی است که یک مقطع از تاریخ ما را به نمایش می‌گذارد. مقطعی که شاید کمتر روی آن مانور داده شده است و خیلی‌ها اطلاع ندارند که جنگ چگونه آغاز شد و چه اتفاقاتی در روزهای نخستین آن رخ داد. حتی رفتار دشمن هم ناشناخته مانده است. در قصه «مینو» آن روزها و اتفاقات پیرامون آن شکافته و بررسی شده است. روی این مقطع تاریخی مانور خوبی داده شده و همین برای مخاطب جذاب است. از سوی دیگر، خود قصه سریال هم خیلی گیرا و جذاب است و تماشاگر را با خود همراه می‌کند. قصه «مینو» منفعل نیست، بلکه تعلیق و گره و لحظات خاص و تاثیرگذار دارد و حس کنجکاوی تماشاگر را تحریک می‌کند تا قصه را دنبال کند و ببیند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. همه اینها برای مخاطب جذاب است.

این بازیگر درباره بازخوردها نسبت به این سریال اظهار کرد: گاهی کسانی را می‌دیدم که می‌گفتند از اتفاقات روزهای اول جنگ و نوع رفتار سربازان دشمن خبر نداشته‌اند و دیدن سریال «مینو» از این بابت برایشان جذاب و دیدنی بوده است.

ایفای نقش خان قاجار در «جشن سربرون»

وی درباره فعالیت این روزهایش نیز توضیح داد: این روزها سر سریال جشن «سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی هستم، کاری است که قصه‌اش در زمان قاجار می‌گذرد و من نقش یکی از خوانین را در این سریال بازی می‌کنم.

پاک نیت در پایان درباره بازپخش سریال‌ها از شبکه آی‌فیلم عنوان کرد: من شبکه آی‌فیلم را دنبال می‌کنم چرا که فیلم‌ها و سریال‌های تاثیرگذاری را که مردم علاقه‌مند هستند دوباره پخش می‌کند و این خیلی مهم است. شبکه‌های دیگر یک ساعت و زمان خاصی را به پخش سریال اختصاص می‌دهند، اما آی‌فیلم این قاعده را شکسته است. آی‌فیلم سریال‌های خوب را دوباره برای مردم پخش می‌کند. خاطرم هست وقتی «پدرسالار» برای بار اول پخش می‌شد یکی از اقوام ما خیلی کوچک بود و نتوانسته بود این سریال را تماشا کند. زمانی که به سن دانشجویی رسید توانست بازپخش پدرسالار را از آی‌فیلم ببیند و چقدر هم خوشحال شد و تشکر کرد بابت ساخت سریالی به این خوبی، برایش جذابیت داشت که خانواده اینقدر برای یک پدر مهم بوده است. چنین سریال‌هایی برای جوانان امروز خیلی جالب است و آی‌فیلم با بازپخش این آثار به نوعی فرهنگ سازی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.