چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

خانه مستند انقلاب اسلامی؛

راهیابی تولیدات خانه مستند به پنج جشنواره بین‌المللی

خانه مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: در حد فاصل شهریور و مهرماه ۹۹ آثار منتخب خانه مستند در ۵ جشنواره بین‌المللی حضور یافته و موفق به کسب جایزه نیز شدند.

به گزارش سینماپرس، «درخت زیتون سعد»، «پیرمرد و خواننده»، «شبیه‌سازی آقای زرد»، «کلیپ سیستان بلوچستان» و «فقدان» ۵ اثر خانه مستند است که در حد فاصل نیمه پایانی شهریور ماه تا مهرماه ۹۹ در ۵ رویداد بین‌المللی حضور یافته و حتی موفق به کسب جایزه نیز شدند.

در نیمه پایانی شهریور ۲ مستند «درخت زیتون سعد» به کارگردانی احمد زائری و «پیرمرد و خواننده» به کارگردانی امیر اصانلو در نخستین جشنواره فیلم «لیلون» سوریه شرکت کردند که «پیرمرد و خواننده» موفق به کسب تندیس بهترین فیلم مستند از این جشنواره شد.

جشنواره «لیلون» با هدف نمایش فیلم برای آوارگان سوری در شهر افرین برگزار شد و تورج اصلانی نیز یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره بود.

همچنین دومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه «شفیلد» در انگلستان که امسال به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شد فیلم مستند «شبیه سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی به نمایندگی از ایران حضور دارد که به نامزد بهترین فیلم مستند نیز معرفی شده‌است.

سومین رویداد بین‌المللی که اثری از خانه مستند در آن حضور یافته، پنجمین جشنواره «لیون» فرانسه است که «شبیه سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی نماینده سینمای ایران در این رویداد سینمایی است. فستیوال «لیون» مختص به حمایت از فیلمسازان جوان و زیر ۲۸ سال است.

همچنین نخستین جشنواره فیلم Carpathian Mountain International Film Festival در کشور اکراین که مختص به فیلم‌های توریستی و مرتبط با کوهستان است میزبان کلیپ «سیستان و بلوچستان» می شود.

آخرین حضور بین‌المللی آثار خانه مستند مربوط به جشنواره آرک فیلم لاند در کشور سوئد است که شاهد برگزاری دهمین دوره خود است و ۲ مستند «فقدان» به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری و «شبیه سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی به نمایندگی از سینمای مستند ایران در این رویداد حضور دارند.

فستیوال فیلم لاند در جنوب کشور سوئد و لاند در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.